Zobrazit minimální záznam

OK 1934-38: The Prague Intermezzo of Oskar Kokoschka
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorFoschiová, Regina
dc.date.accessioned2017-04-20T23:11:04Z
dc.date.available2017-04-20T23:11:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29225
dc.description.abstractResumé Tato bakalářská práce pojednává o pražském období významného rakouského malíře Oskara Kokoschky. Ten přišel do Prahy v roce 1934 a strávil zde čtyři roky. Namaloval tu šestnáct pohledů na Prahu - to je nejvíc ze všech pohledů měst, která kdy maloval, portrét prezidenta republiky T. G. Masaryka i svůj autoportrét "zvrhlého" umělce. Práce je rozdělena do tří částí. V první části se věnuji historickému kontextu, převážně politickému vývoji v Rakousku, a zároveň uvádím důležité události Kokoschkova života. Dále se pokouším nastínit situaci na pražské umělecké scéně 30. let. Druhá část práce se zabývá samotným pobytem Oskara Kokoschky v Praze a díly, která tu vznikla. Svoji pozornost soustředím zvláště na pražské krajiny, které jsou jedním z vrcholů Kokoschkovy tvorby, a portrét prezidenta T. G. Masaryka. Samostatnou kapitolu tvoří i díla vzniklá v reakci na politické události v Evropě - bombardování Guernicy či výstavu "Entartete Kunst". Třetí část práce je zaměřena již na válečné období, které Kokoschka strávil v Británii, a to především na díla, která se vztahují k Praze či Československu - Nostalgii a Červenému vejci. Závěrem se zabývám tzv. Školou vidění a vlivem J. A. Komenského na Kokoschkovu osobnost i na metody výuky, které v ní uplatnil.cs_CZ
dc.description.abstractOK 1934-38: The Prague Intermezzo of Oskar Kokoschka The bachelor's thesis deals with the Kokoschka's Prague period between years 1934-38. First, it is focused on the cultural and political background of 1930's in Europe and on artist's life and work in Prague. Subsequently, it considers the influence of notable Czech figures on Kokoschka's activity. Kokoschka fled Austria for Prague in 1934 as a 48-year-old man. There his name was adopted by the Oskar Kokoschka-Bund, founded by other expatriate artist, although he declined otherwise to participate. The landscapes that he painted in Prague belong to the greatest of his work. He also met Olda Palkovská there, who was later to become his wife, and painted the portrait of Thomas G. Masaryk, President of Czechoslovakia (1935-36). His work was showed in the Degenerate Art Exhibition in Munich in 1937 and more than four hundred of his works were therefore removed from German museums. In response, he painted his self portrait as a degenerated artist. A year later the artist immigrated to London, where allegorical subject matter with political thematic overtones began to inform his pictures. In 1953 he founded his summer academy "School of Seeing" at the castle of Hohensalzburg, which he managed as a director until 1963. His thinking was deeply influenced...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleOK 1934-38: Pražské intermezzo Oskara Kokoschkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-07
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67081
dc.title.translatedOK 1934-38: The Prague Intermezzo of Oskar Kokoschkaen_US
dc.contributor.refereePech, Milan
dc.identifier.aleph001131720
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Tato bakalářská práce pojednává o pražském období významného rakouského malíře Oskara Kokoschky. Ten přišel do Prahy v roce 1934 a strávil zde čtyři roky. Namaloval tu šestnáct pohledů na Prahu - to je nejvíc ze všech pohledů měst, která kdy maloval, portrét prezidenta republiky T. G. Masaryka i svůj autoportrét "zvrhlého" umělce. Práce je rozdělena do tří částí. V první části se věnuji historickému kontextu, převážně politickému vývoji v Rakousku, a zároveň uvádím důležité události Kokoschkova života. Dále se pokouším nastínit situaci na pražské umělecké scéně 30. let. Druhá část práce se zabývá samotným pobytem Oskara Kokoschky v Praze a díly, která tu vznikla. Svoji pozornost soustředím zvláště na pražské krajiny, které jsou jedním z vrcholů Kokoschkovy tvorby, a portrét prezidenta T. G. Masaryka. Samostatnou kapitolu tvoří i díla vzniklá v reakci na politické události v Evropě - bombardování Guernicy či výstavu "Entartete Kunst". Třetí část práce je zaměřena již na válečné období, které Kokoschka strávil v Británii, a to především na díla, která se vztahují k Praze či Československu - Nostalgii a Červenému vejci. Závěrem se zabývám tzv. Školou vidění a vlivem J. A. Komenského na Kokoschkovu osobnost i na metody výuky, které v ní uplatnil.cs_CZ
uk.abstract.enOK 1934-38: The Prague Intermezzo of Oskar Kokoschka The bachelor's thesis deals with the Kokoschka's Prague period between years 1934-38. First, it is focused on the cultural and political background of 1930's in Europe and on artist's life and work in Prague. Subsequently, it considers the influence of notable Czech figures on Kokoschka's activity. Kokoschka fled Austria for Prague in 1934 as a 48-year-old man. There his name was adopted by the Oskar Kokoschka-Bund, founded by other expatriate artist, although he declined otherwise to participate. The landscapes that he painted in Prague belong to the greatest of his work. He also met Olda Palkovská there, who was later to become his wife, and painted the portrait of Thomas G. Masaryk, President of Czechoslovakia (1935-36). His work was showed in the Degenerate Art Exhibition in Munich in 1937 and more than four hundred of his works were therefore removed from German museums. In response, he painted his self portrait as a degenerated artist. A year later the artist immigrated to London, where allegorical subject matter with political thematic overtones began to inform his pictures. In 1953 he founded his summer academy "School of Seeing" at the castle of Hohensalzburg, which he managed as a director until 1963. His thinking was deeply influenced...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011317200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV