Zobrazit minimální záznam

Meditation and Dream in the Work of Czech Artists in the Beginning of the 20th Century
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorČichovský, Jan
dc.date.accessioned2017-04-20T23:10:38Z
dc.date.available2017-04-20T23:10:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29223
dc.description.abstractJan Čichovský Resumé "Meditace a sen v díle českých mistrů počátku 20.století" Svou podstatou a zaměřením se tato práce vztahuje především k osobním představám a meditacím umělců, objevujících svou duchovní cestu prostřednictvím umění. Úvod této práce se vyjadřuje k obecné problematice duchovních proudů, které měly vliv na výtvarné umění a zejména pak pojednává o konkrétních skupinách a směrech, jakými je např. antroposofie, teosofie nebo rozenkruciánská filozofie, které přímo zasahují do dění na počátku století. Vlastním předmětem mé práce je potom výběr z duchovní tvorby autorů Rudolfa Adámka a Františka Bílka, kteří jako jedni z mála sledují cestu křesťanské mystiky, jenž oba autory spojuje. Má práce chce ukázat způsob, jakým umělec přebírá duchovní poselství neviditelného světa, a jak jej prostřednictvím obrazu zhmotňuje. Pozorování nejvnitřnějších snů a tužeb mystikových má sloužit jako prostředek pro lepší pochopení díla i specifické symboliky, kterou jeden každý z těchto tvůrců používá. Neméně významnými jsou také jeho osobní vize. Má práce chce doplnit některé významy symbolistního umění týkající se mystické tematiky a meditace jako prostředku k dosažení poznání, a přiřadit jej do co nejpřesnější souvislosti s konkrétním směrem, který tento proces nejvíce ovlivnil. Umělecká cesta a umělecké dílo je...cs_CZ
dc.description.abstractMeditation in the works of the Czech masters in the 20th century The personal imaginations a meditations of artist discovering their spiritual way through the art are mostly the point of this work. Introduction of this work expresses the general problematic of the spiritual streams, which had influenced the visual art, and especially particular groups and streams like for example antroposophy, theosophy or Rosencrucian's philosophy which had directly toutched the artistic activities at the beginning of the 20th century. The real body of my work is the selection from the spiritual oeuvre by the authors Rudolf Adámek and František Bílek who, as a minotity among the artists, followed the way of the Christian mystic which was the common feature of these two artists. My work wants to show the way how the artists hand over the spiritual message of the invisible world and how they corporealize it by means of the painting. Watching of the most inner dreams and longings of the mystic should be used as a mean for better understanding of the art piece and specific symbolic which is used by each artist. Their personal visions are important as well. My work wants to complete selected meanings of the symbolistic art dealing with the mystical themes and meditation as the mean to gain the cognition and also to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleMeditace a sen v díle českých umělců počátku 20. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId15037
dc.title.translatedMeditation and Dream in the Work of Czech Artists in the Beginning of the 20th Centuryen_US
dc.contributor.refereeBydžovská, Lenka
dc.identifier.aleph001131087
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJan Čichovský Resumé "Meditace a sen v díle českých mistrů počátku 20.století" Svou podstatou a zaměřením se tato práce vztahuje především k osobním představám a meditacím umělců, objevujících svou duchovní cestu prostřednictvím umění. Úvod této práce se vyjadřuje k obecné problematice duchovních proudů, které měly vliv na výtvarné umění a zejména pak pojednává o konkrétních skupinách a směrech, jakými je např. antroposofie, teosofie nebo rozenkruciánská filozofie, které přímo zasahují do dění na počátku století. Vlastním předmětem mé práce je potom výběr z duchovní tvorby autorů Rudolfa Adámka a Františka Bílka, kteří jako jedni z mála sledují cestu křesťanské mystiky, jenž oba autory spojuje. Má práce chce ukázat způsob, jakým umělec přebírá duchovní poselství neviditelného světa, a jak jej prostřednictvím obrazu zhmotňuje. Pozorování nejvnitřnějších snů a tužeb mystikových má sloužit jako prostředek pro lepší pochopení díla i specifické symboliky, kterou jeden každý z těchto tvůrců používá. Neméně významnými jsou také jeho osobní vize. Má práce chce doplnit některé významy symbolistního umění týkající se mystické tematiky a meditace jako prostředku k dosažení poznání, a přiřadit jej do co nejpřesnější souvislosti s konkrétním směrem, který tento proces nejvíce ovlivnil. Umělecká cesta a umělecké dílo je...cs_CZ
uk.abstract.enMeditation in the works of the Czech masters in the 20th century The personal imaginations a meditations of artist discovering their spiritual way through the art are mostly the point of this work. Introduction of this work expresses the general problematic of the spiritual streams, which had influenced the visual art, and especially particular groups and streams like for example antroposophy, theosophy or Rosencrucian's philosophy which had directly toutched the artistic activities at the beginning of the 20th century. The real body of my work is the selection from the spiritual oeuvre by the authors Rudolf Adámek and František Bílek who, as a minotity among the artists, followed the way of the Christian mystic which was the common feature of these two artists. My work wants to show the way how the artists hand over the spiritual message of the invisible world and how they corporealize it by means of the painting. Watching of the most inner dreams and longings of the mystic should be used as a mean for better understanding of the art piece and specific symbolic which is used by each artist. Their personal visions are important as well. My work wants to complete selected meanings of the symbolistic art dealing with the mystical themes and meditation as the mean to gain the cognition and also to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011310870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV