Relaunch zavedené značky na příkladu Benzina plus v roce 2008
Relaunch of established brand shown on an example of Benzina in the year 2008
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29040Identifikátory
SIS: 86730
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Ladislav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Relaunch zavedené značky na příkladu Bezina plus v roce 2008" se zabývá procesem znovuuvedení tradiční české značky Benzina, jejíž komerční potenciál zeslábl a způsobil pokles značky na trhu čerpacích stanic v roce 2006. Společnost Benzina se tedy rozhodla pro zásadní strategickou změnu, jejíž průběh je hlavním tématem mé práce. V úvodu mé práce se zaměřuji na charakteristiku a význam značky, jakožto důležitého atributu pro úspěch každé společnosti. Následně se věnuji analýze českého trhu čerpacích stanic a představení společnosti Benzina. Přestože na českém trhu působí již přes 50 let, její image a asociace spojené s touto značkou byly velmi nejasné, spíše negativní. I přes dobrou cenovou politiku tak ztrácela své zákazníky, proto bylo rozhodnuto provést relaunch značky. Klíčovou část mé bakalářské práce představuje proces uvedení nové značky Benzina plus. Zaměřuji se zde na její prezentaci, hodnoty, změnu image i cílové skupiny, na níž se nová značka zaměřila. Představen je také marketingový komunikační mix, jehož prostřednictvím společnost Benzina komunikovala tuto klíčovou změnu. Poslední část mé práce věnuji kampani "Měníme se v čase", která v roce 2008 zosobňovala příchod nové značky Benzina plus na trh a seznamovala ji s veřejností. V jednotlivých podkapitolách se věnují jejímu...
The bachelor thesis called "Relaunch of established brand shown on an example of Benzina plus in the year 2008" is focused on the relaunching process of a Czech traditional brand Benzina and its decrease of commercial potential and reputation that threatened its position on the market in 2006. Benzina decided to start a process of fundamental strategic change that represents the core of my thesis. Beginning with the description of the brand's meaning and its characteristics I stress their importance for all companies in being successful following by short analysis of the Czech petrol station market and introduction of the company itself. Benzina as a company that serves its customers for over 50 years was not perceived as a loyal company with positive associations and image, good services neither. The core part of my thesis introduces particular steps in the whole process of restructing the identity into becoming a new brand called Benzina plus. I also focus on the representation of the new brand describing its new image, equity and also customer focus group. Further I describe the communication tools and media mix. The last part of my work analyses the campaign "Měníme se v čase" ("We are changing in time") that launched this new brand publicly throughout media in 2008. Properly I define creative...