Zpravodajství a publicistika ve vysílání Rádia Česko
News and current affairs in Radio Česko broadcasting
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28874Identifikátory
SIS: 86805
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravec, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce pojednává o novém digitálním okruhu Českého rozhlasu formátu All News. Několik kapitol je věnováno vzniku a vývoji vysílání této stanice. Největší důraz však autorka klade na deskripci hlavních zpravodajských a publicistických pořadů Rádia Česko. Zkoumá je jak z tematického, tak z formálního hlediska. Práce se dále zabývá charakteristikou stanice, organizací práce v redakci, spoluprací s ostatními okruhy Českého rozhlasu, specifickými rysy moderace na Rádiu Česko, ale také poslechovostí a výzkumem posluchačů této stanice. Vedle novinářských aspektů se autorka práce zajímá také o marketing a public relations (PR) Rádia Česko nebo o webové stránky stanice. Nechybí ani kapitola o možné budoucnosti tohoto okruhu Českého rozhlasu. Pro lepší ilustraci problematiky nabízí práce několik příloh - tematicky se dotýkají poslechovosti stanice, mediálních kampaní nebo programového schématu. Na úplný závěr zařadila autorka práce dva rozhovory s vedoucími pracovníky Rádia Česko, s ředitelkou zpravodajských stanic Českého rozhlasu Hanou Hikelovou a s šéfredaktorem Robertem Břešťanem. Práce si klade za cíl deskripci a obsahovou analýzu vysílání, stejně jako nastínění perspektiv další existence této zpravodajsko-publicistické stanice.
Bachelor thesis deals with a new All News digital station of a public Czech Radio. Some chapters are dedicated to the launch and history of this news and current affairs station. It focuses mostly on description of news reports and current affairs programmes - both on level of content and formal structure. Thesis considers characteristic of this station, team work of all the editors, correspondents and presenters. Furthermore, partnership with other stations of the Czech Radio is examined. It deals with audience ratings of this All News station as well. Besides, the author of this bachelor thesis focuses on public relations - e. g. web pages, media partnership of Radio Česko and a campaign to raise awareness of the station. In addition, future perspective of station and an analysis of the broadcasting are purposed. For a better understanding of a theme, at the end of thesis, supplements are offered. They deal with audience ratings, media campaigns and with everyday schedule. Finally, there are two interviews with chief editors of Radio Česko. The author of the bachelor thesis wishes to bring both the description and the analysis of this analytical news and current affairs station and to sketch the perspective of broadcasting of this particular station.