Vliv rodinného prostředí na kvalitu vzdělávání dětí
Influence of family environment and its impact on the school success
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2885Identifikátory
SIS: 188085
Kolekce
- Kvalifikační práce [1516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dočkal, Jan
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
1. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uspokojivě
Tato bakalářská práce pojednává o významu rodinného prostředí na školní úspěšnost a vzdělání dětí. Toto téma jsem se snažila popsat tak, jak se může projevovat z pohledu klientů sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD) Praha 20. Cílem mé bakalářské práce je zjistit souvislost rodinného prostředí se vzděláním dětí. Jak ovlivňuje nepodnětné rodinné prostředí poznávací schopnost dětí. V případě, kdy dítě vyrůstá v nepodnětném prostředí, kde vzdělání není vysokou hodnotou, může být úspěšné ve studiu a dosáhnout vyššího vzdělání než jeho rodiče? Prvním podnětem pro mou bakalářskou práci byla kniha T. Katrňáka - Odsouzeni k manuální práci, kde autor předkládá názor, že předávání kulturního kapitálu svým dětem vždy záleží na systematické práci rodičů, na tom, jak se staví ke škole a vzdělávání a toto vše se pak snaží dětem předávat. Typickým přístupem k výchově v rodinách s nízkým vzděláním jsou děti jako "plovoucí zátky" bez vedení a opory. "Budu dělník jako táta, tak k čemu je mi učení? " S autorem naprosto souhlasím. I přes to, že je velká pravděpodobnost, že děti rodičů s nízkým vzděláním budou opět nevzdělané, je také však v nejednom případě možné, že jejich děti dosáhnou vysokoškolského vzdělání. Je důležité, jaký přístup ke vzdělání mají jejich rodiče. Aby rodiče mohli rozvíjet lidský kapitál...
Tato bakalářská práce pojednává o významu rodinného prostředí na školní úspěšnost a vzdělání dětí. Toto téma jsem se snažila popsat tak, jak se může projevovat z pohledu klientů sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD) Praha 20. Cílem mé bakalářské práce je zjistit souvislost rodinného prostředí se vzděláním dětí. Jak ovlivňuje nepodnětné rodinné prostředí poznávací schopnost dětí. V případě, kdy dítě vyrůstá v nepodnětném prostředí, kde vzdělání není vysokou hodnotou, může být úspěšné ve studiu a dosáhnout vyššího vzdělání než jeho rodiče? Prvním podnětem pro mou bakalářskou práci byla kniha T. Katrňáka - Odsouzeni k manuální práci, kde autor předkládá názor, že předávání kulturního kapitálu svým dětem vždy záleží na systematické práci rodičů, na tom, jak se staví ke škole a vzdělávání a toto vše se pak snaží dětem předávat. Typickým přístupem k výchově v rodinách s nízkým vzděláním jsou děti jako "plovoucí zátky" bez vedení a opory. "Budu dělník jako táta, tak k čemu je mi učení? " S autorem naprosto souhlasím. I přes to, že je velká pravděpodobnost, že děti rodičů s nízkým vzděláním budou opět nevzdělané, je také však v nejednom případě možné, že jejich děti dosáhnou vysokoškolského vzdělání. Je důležité, jaký přístup ke vzdělání mají jejich rodiče. Aby rodiče mohli rozvíjet lidský kapitál...