Zobrazit minimální záznam

Liturgical music after Vatican II. in the Czech Republic
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorSaláková, Leona
dc.date.accessioned2017-04-20T17:46:42Z
dc.date.available2017-04-20T17:46:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27903
dc.description.abstractČESKÁ LITURGICKÁ HUDBA PO II. VATIKÁNSKÉM KONCILU PhDr. Leona Saláková, Ph.D. RESUMÉ Pokoncilní období až do současnosti je v naší zemi determinováno výraznou změnou společenských poměrů. Doba komunistické totality církvím nepřála, a proto i liturgická hudba přežívala v obtížných podmínkách. Změna politické situace po roce 1989 přinesla svobodu a s ní i rozmach obecně duchovní, ale i liturgické hudby. Liturgické hudbě se věnuje šestá kapitola dokumentu II. vatikánského koncilu Sacrosanctum Concilium z roku 1963, závěry koncilu konkretizuje Instrukce o hudbě v liturgii zveřejněná roku 1967. Za vlastní zpěv římské církve se nadále považuje gregoriánský chorál, avšak nejsou vyloučeny ani ostatní formy, pokud odpovídají duchu liturgie. Koncil apeluje na aktivní zapojení bohoslužebného shromáždění, a ačkoliv mají být chrámové sbory zachovány, důležité je podporovat a rozvíjet lidový zpěv. Byla zrušena latina jako jediný liturgický jazyk ve prospěch národních jazyků. Vlastním hudebním nástrojem zůstávají varhany, ale nejsou vyloučeny ani žádné další nástroje v souladu s tradicí jednotlivých národů. V období po II. vatikánském koncilu vzniklo v naší zemi nepřeberné množství liturgických děl a teprve čas ukáže, která z nich přežijí svou dobu. Zkoumanou problematiku proto nelze obsáhnout v plné šíři, proto se...cs_CZ
dc.description.abstract- Liturgical Music after Vatican II. in the Czech Republic The beginnings of the sacred music on our territory are connected with the outset of Christianity in the 2nd half of the 9th century. In more than thousand years the development of the sacred music went through many stages, from choral and one-voice religious songs to magnificient vocal-instrumental works. From all these periods musical compositions have been preserved which prove a variety of interpretation of liturgical texts as well as the invention of composers. Second Ecumenical Council of the Vatican summarized the informations about sacred music into the constitution Sacrosanctum Concilium, specifically in the chapter Num. 6. The sacred music should be based in gregoriant chant, which is the most important wealth of the Church. The basic language is Latin, but there is a big area for the national languages. The Vatican II. prohibits no kind of music, but there are some regulars. The sacred music serve God, its musical means of expression don't contain secular elements. There are two epochas after Vatican II in our territory. The first is until 1989 - the period of deep totalitarianism, the second is after velvet revolution; this period brought freedom. In the period of Communism, people, who devote liturgical music were prosecuted....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleČeská liturgická hudba po II. vatikánském koncilucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-08
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71160
dc.title.translatedLiturgical music after Vatican II. in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKotas, Jan
dc.identifier.aleph001364723
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csČESKÁ LITURGICKÁ HUDBA PO II. VATIKÁNSKÉM KONCILU PhDr. Leona Saláková, Ph.D. RESUMÉ Pokoncilní období až do současnosti je v naší zemi determinováno výraznou změnou společenských poměrů. Doba komunistické totality církvím nepřála, a proto i liturgická hudba přežívala v obtížných podmínkách. Změna politické situace po roce 1989 přinesla svobodu a s ní i rozmach obecně duchovní, ale i liturgické hudby. Liturgické hudbě se věnuje šestá kapitola dokumentu II. vatikánského koncilu Sacrosanctum Concilium z roku 1963, závěry koncilu konkretizuje Instrukce o hudbě v liturgii zveřejněná roku 1967. Za vlastní zpěv římské církve se nadále považuje gregoriánský chorál, avšak nejsou vyloučeny ani ostatní formy, pokud odpovídají duchu liturgie. Koncil apeluje na aktivní zapojení bohoslužebného shromáždění, a ačkoliv mají být chrámové sbory zachovány, důležité je podporovat a rozvíjet lidový zpěv. Byla zrušena latina jako jediný liturgický jazyk ve prospěch národních jazyků. Vlastním hudebním nástrojem zůstávají varhany, ale nejsou vyloučeny ani žádné další nástroje v souladu s tradicí jednotlivých národů. V období po II. vatikánském koncilu vzniklo v naší zemi nepřeberné množství liturgických děl a teprve čas ukáže, která z nich přežijí svou dobu. Zkoumanou problematiku proto nelze obsáhnout v plné šíři, proto se...cs_CZ
uk.abstract.en- Liturgical Music after Vatican II. in the Czech Republic The beginnings of the sacred music on our territory are connected with the outset of Christianity in the 2nd half of the 9th century. In more than thousand years the development of the sacred music went through many stages, from choral and one-voice religious songs to magnificient vocal-instrumental works. From all these periods musical compositions have been preserved which prove a variety of interpretation of liturgical texts as well as the invention of composers. Second Ecumenical Council of the Vatican summarized the informations about sacred music into the constitution Sacrosanctum Concilium, specifically in the chapter Num. 6. The sacred music should be based in gregoriant chant, which is the most important wealth of the Church. The basic language is Latin, but there is a big area for the national languages. The Vatican II. prohibits no kind of music, but there are some regulars. The sacred music serve God, its musical means of expression don't contain secular elements. There are two epochas after Vatican II in our territory. The first is until 1989 - the period of deep totalitarianism, the second is after velvet revolution; this period brought freedom. In the period of Communism, people, who devote liturgical music were prosecuted....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990013647230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV