Zobrazit minimální záznam

Transformations of Action Art in Bohemia from Nineties of 20th Century until Now
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorKleinerová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-20T16:40:32Z
dc.date.available2017-04-20T16:40:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27595
dc.description.abstractProměny akčního umění v Čechách od 90. let 20. století až do současnosti Kateřina Kleinerová Přelomový rok 1989 znamená pro umění v Čechách obnovení svobodného projevu a porovnání s vývojem světového umění. Pro akční umění, které do té doby vznikalo jen na neoficiální scéně se otevřela příležitost svobodně konfrontovat a ověřit své postupy ve veřejném prostoru. Tato změna byla příčinou vzniku mnoha festivalů a vytvoření tvůrčího prostředí, v němž akční umění dospělo k novým tématům a prostředkům výrazu. Zde také pozorujeme stále výraznější tendence čerpat inspiraci z místa děje. Takové tendence vedou k postupnému vyčlenění fenoménu site specific, jehož vznik se váže k expanzi experimentálního divadla do netradičních míst. Autentické a neopakovatelné projekty s přímým vztahem k místu, vycházejí ze spojení divadelní a výtvarné performance a zahrnují prvky více oborů. Ačkoliv se v našem prostředí objevují předstupně a varianty tohoto fenoménu již dříve, terminologicky jsou vymezeny až v pozdních devadesátých letech. V českém umění se díky omezeným možnostem vývoje a nedostupnosti technologií nová média v předlistopadové době nerozvíjela. Obnovená svoboda individuálního projevu zapříčinila návrat umělců z emigrace, kteří významnou měrou přispěli k získání nových znalostí v mediálním umění. Internet, virtuální...cs_CZ
dc.description.abstractThe year 1989 means for art in our country the possibility of free creativity and confrontation with progress in the other world. For the action art, which was formed only within the unofficial scene,the occasion to examinate and demostrate its principles in public space was opened. This change was the reason for organising of many meetings and festivals and creating inventive atmosphere, where new themes and media of expression were found. We can identify there continual tendency to draw the inspiration from the place of action. These tendencies lead to gradual severance of phenomenon called site specific. Its origin relates to the expansion of experimental theatre to the unconventional spaces. This unrepeatable and unique projects with straight relation to the place are products of connection of the action art and theatre performance. Because of limited possibilities of progress and nonavailability of new technologies the developement of new art media was impossible. Restored freedom of individual expression made possible the return of artists from emigration. These artists eminently contributed to gain knowledge in media art. Internet, virtual reality and interactivity provided the special space for development of activities outgoing from performance. The connection of man and machine allows the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleProměny akčního umění v Čechách od 90. let 20. století až do současnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67039
dc.title.translatedTransformations of Action Art in Bohemia from Nineties of 20th Century until Nowen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Eva
dc.identifier.aleph001354997
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csProměny akčního umění v Čechách od 90. let 20. století až do současnosti Kateřina Kleinerová Přelomový rok 1989 znamená pro umění v Čechách obnovení svobodného projevu a porovnání s vývojem světového umění. Pro akční umění, které do té doby vznikalo jen na neoficiální scéně se otevřela příležitost svobodně konfrontovat a ověřit své postupy ve veřejném prostoru. Tato změna byla příčinou vzniku mnoha festivalů a vytvoření tvůrčího prostředí, v němž akční umění dospělo k novým tématům a prostředkům výrazu. Zde také pozorujeme stále výraznější tendence čerpat inspiraci z místa děje. Takové tendence vedou k postupnému vyčlenění fenoménu site specific, jehož vznik se váže k expanzi experimentálního divadla do netradičních míst. Autentické a neopakovatelné projekty s přímým vztahem k místu, vycházejí ze spojení divadelní a výtvarné performance a zahrnují prvky více oborů. Ačkoliv se v našem prostředí objevují předstupně a varianty tohoto fenoménu již dříve, terminologicky jsou vymezeny až v pozdních devadesátých letech. V českém umění se díky omezeným možnostem vývoje a nedostupnosti technologií nová média v předlistopadové době nerozvíjela. Obnovená svoboda individuálního projevu zapříčinila návrat umělců z emigrace, kteří významnou měrou přispěli k získání nových znalostí v mediálním umění. Internet, virtuální...cs_CZ
uk.abstract.enThe year 1989 means for art in our country the possibility of free creativity and confrontation with progress in the other world. For the action art, which was formed only within the unofficial scene,the occasion to examinate and demostrate its principles in public space was opened. This change was the reason for organising of many meetings and festivals and creating inventive atmosphere, where new themes and media of expression were found. We can identify there continual tendency to draw the inspiration from the place of action. These tendencies lead to gradual severance of phenomenon called site specific. Its origin relates to the expansion of experimental theatre to the unconventional spaces. This unrepeatable and unique projects with straight relation to the place are products of connection of the action art and theatre performance. Because of limited possibilities of progress and nonavailability of new technologies the developement of new art media was impossible. Restored freedom of individual expression made possible the return of artists from emigration. These artists eminently contributed to gain knowledge in media art. Internet, virtual reality and interactivity provided the special space for development of activities outgoing from performance. The connection of man and machine allows the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990013549970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV