Zobrazit minimální záznam

Wall Paintings in the Rotunda of St. Catherine in Znojmo
dc.contributor.advisorKubík, Viktor
dc.creatorLouženská, Monika
dc.date.accessioned2017-04-20T16:40:07Z
dc.date.available2017-04-20T16:40:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27593
dc.description.abstractMonika LOUŽENSKÁ NÁSTĚNNÉ MALBY V ROTUNDĚ SV. KATEŘINY VE ZNOJMĚ Bakalářská práce 2010 RESUMÉ Nástěnné malby ve znojemské rotundě sv. Kateřiny jsou památkou mimořádného významu pro celou střední Evropu. Ačkoli výmalba s unikátním programem je podnětem studia dlouhé řady badatelů již po 200 let, stále zůstává neuzavřeným tématem. Z části též nešetrnými restaurátorskými zásahy, byla výzdoba celého interiéru stavby značně poškozena, došlo ke ztrátě původní barevnosti a vnitřní modelace objemů. Přesto jsou v cyklu maleb postihnutelné stylové znaky, umožňující alespoň základní formální analýzu, jež je, spolu s historickým kontextem, zásadním aspektem pro výklad a dataci maleb. Výmalba, prováděná technikou "al secco", je vertikálně rozdělena do několika horizontálně probíhajících pásů. Zdánlivě je tvořena dvěma obsahovými složkami, rozdělujícími malby na výjevy s duchovně církevní a světskou tématikou. Přesto jde o homogenní umělecké dílo, vzniklé spoluprací několika (pravděpodobně čtyř) rukou v jedné dílně a v krátkém časovém rozmezí. Styl znojemských maleb, charakteristický lineární kresebností a pevně konturovanými, vertikálně protaženými proporcemi figur, je srovnatelný se středoevropským malířstvím, zasaženým vlnou byzantinismů kolem roku 1100. Nejbližší stylové vazby byly shledány k malířství řezenské a...cs_CZ
dc.description.abstractKopie - Bakalářská práce_Louženská Monika.txt ABSTRACT The romanesque rotunda of the St. Catherine in Znojmo is one of the most important monument in Czech Republic and Central Europe. From 1962 it's registered as National Cultural Monument. Its unique murals with uncommon content have been subject of discussions of many specialists for almost two centuries and still haven't been satisfactorily explained. Over the past centuries the colour of the paintings have lost its brightness, but individual elements of the Romanesque style still remain legible. Its verticalism and linearism is related to the European expression of Byzantine - like linear style from around 1100 A.D. Paintings with closest relations to this style were found in Salzburg and Prüfening near Regensburg in second third of the 12th century. The decoration of the rotunda can be divided into two parts. The first is ecclesiastical, the second secular. In the ecclesiastical part belongs christological cycle in the nave of the rotunda (Annunciation of Our Lady, Visitation, Nativity and Annunciation of Shepherds in combination with Joseph's Dream, Adoration of the Magi, Killing of the Innocents and Flight to Egypt), paintings in apse (Majestas Domini in Deesis and figures of 12 apostels in arches) and in cupola (the quartet of Cherubs and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleNástěnné malby v rotundě sv. Kateřiny ve Znojměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId66948
dc.title.translatedWall Paintings in the Rotunda of St. Catherine in Znojmoen_US
dc.contributor.refereeOttová, Michaela
dc.identifier.aleph001193031
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMonika LOUŽENSKÁ NÁSTĚNNÉ MALBY V ROTUNDĚ SV. KATEŘINY VE ZNOJMĚ Bakalářská práce 2010 RESUMÉ Nástěnné malby ve znojemské rotundě sv. Kateřiny jsou památkou mimořádného významu pro celou střední Evropu. Ačkoli výmalba s unikátním programem je podnětem studia dlouhé řady badatelů již po 200 let, stále zůstává neuzavřeným tématem. Z části též nešetrnými restaurátorskými zásahy, byla výzdoba celého interiéru stavby značně poškozena, došlo ke ztrátě původní barevnosti a vnitřní modelace objemů. Přesto jsou v cyklu maleb postihnutelné stylové znaky, umožňující alespoň základní formální analýzu, jež je, spolu s historickým kontextem, zásadním aspektem pro výklad a dataci maleb. Výmalba, prováděná technikou "al secco", je vertikálně rozdělena do několika horizontálně probíhajících pásů. Zdánlivě je tvořena dvěma obsahovými složkami, rozdělujícími malby na výjevy s duchovně církevní a světskou tématikou. Přesto jde o homogenní umělecké dílo, vzniklé spoluprací několika (pravděpodobně čtyř) rukou v jedné dílně a v krátkém časovém rozmezí. Styl znojemských maleb, charakteristický lineární kresebností a pevně konturovanými, vertikálně protaženými proporcemi figur, je srovnatelný se středoevropským malířstvím, zasaženým vlnou byzantinismů kolem roku 1100. Nejbližší stylové vazby byly shledány k malířství řezenské a...cs_CZ
uk.abstract.enKopie - Bakalářská práce_Louženská Monika.txt ABSTRACT The romanesque rotunda of the St. Catherine in Znojmo is one of the most important monument in Czech Republic and Central Europe. From 1962 it's registered as National Cultural Monument. Its unique murals with uncommon content have been subject of discussions of many specialists for almost two centuries and still haven't been satisfactorily explained. Over the past centuries the colour of the paintings have lost its brightness, but individual elements of the Romanesque style still remain legible. Its verticalism and linearism is related to the European expression of Byzantine - like linear style from around 1100 A.D. Paintings with closest relations to this style were found in Salzburg and Prüfening near Regensburg in second third of the 12th century. The decoration of the rotunda can be divided into two parts. The first is ecclesiastical, the second secular. In the ecclesiastical part belongs christological cycle in the nave of the rotunda (Annunciation of Our Lady, Visitation, Nativity and Annunciation of Shepherds in combination with Joseph's Dream, Adoration of the Magi, Killing of the Innocents and Flight to Egypt), paintings in apse (Majestas Domini in Deesis and figures of 12 apostels in arches) and in cupola (the quartet of Cherubs and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011930310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV