Zobrazit minimální záznam

DSLR video a jeho vliv na konvence ve filmové tvorbě
dc.contributor.advisorZískal, Bohuš
dc.creatorNuska, Petr
dc.date.accessioned2020-08-21T14:51:18Z
dc.date.available2020-08-21T14:51:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2714
dc.description.abstractThe thesis deals with the involvement of digital single-lens reflex cameras (DSLR) with video-capturing capacity in documentary and ethnographic film, more particularly, it examines whether and to what extent these genres were influenced by a trend called DSLR revolution. The main contribution of the work is a qualitative analysis of the testimonies of ten filmmakers, who used DSLR cameras while working on their films during the years 2010-2014. The synthesis of this analysis is conceptualised as a reconstruction of the process of decision-making whether to use or not to use a DSLR camera, considering its benefits (affordability, technical and aesthetic qualities, compactness and simplicity) and its limits (ergonomics, visual artifacts, workflow limits). The reconstruction of this decision-making process is considered in the context of specific experiences of the participants and it focuses on the impact of DSLRs on filming workflow and final product. The final chapter deals with the DSLR revolution as a social trend which was stimulated by the influence of online communities of DSLR filmmakers who actively participated in the course of the revolution. Appendix of the thesis contains a brief description of the film projects of all participants and the model of the structured questionnaire used for data...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá využitím videa digitálních zrcadlovek (DSLR) v dokumentárním a etnografickém filmu, resp. zkoumá zda a v jaké míře se a těchto žánrech projevil trend označovaný jako DSLR revoluce. Těžištěm práce je kvalitativní analýza výpovědí deseti filmařů, kteří v letech 2010-2014 používali digitální zrcadlovku při práci na svém filmu. Syntéza těchto poznatků je konceptualizována jako rekonstrukce procesu rozhodování zda digitální zrcadlovku pro film použít nebo nepoužít, tj. posouzení jejich výhod (cenová dostupnost, technicko-estetické kvality, kompaktnost či jednoduchost) a jejich nevýhod (ergonomie, obrazové artefakty, limity v pracovním postupu). Rekonstrukce tohoto rozhodování je posuzována v kontextu konkrétních zkušeností participantů a věnuje se především vlivu digitálních zrcadlovek na pracovní postup a finální produkt. Závěrečná kapitola práce se věnuje DSLR revoluci jako společenskému trendu, který byl posilován vlivem online komunit DSLR filmařů, kteří se aktivně podíleli na průběhu revoluce. Přílohy práce obsahují stručný popis filmových projektů všech participantů a předlohu strukturovaného dotazníku, který byl použitý při sběru dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDSLR videocs_CZ
dc.subjectDSLR filmcs_CZ
dc.subjectdigitální zrcadlovkycs_CZ
dc.subjectdokumentární filmcs_CZ
dc.subjectetnografický filmcs_CZ
dc.subjectonline komunitycs_CZ
dc.subjectDSLR videoen_US
dc.subjectDSLR filmen_US
dc.subjectDSLRen_US
dc.subjectdocumentaryen_US
dc.subjectethnographic filmen_US
dc.subjectonline communitiesen_US
dc.titleDSLR Video and its Impact on the Conventions in Filmmakingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-16
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId148041
dc.title.translatedDSLR video a jeho vliv na konvence ve filmové tvorběcs_CZ
dc.contributor.refereeŠlerka, Josef
dc.identifier.aleph002030674
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá využitím videa digitálních zrcadlovek (DSLR) v dokumentárním a etnografickém filmu, resp. zkoumá zda a v jaké míře se a těchto žánrech projevil trend označovaný jako DSLR revoluce. Těžištěm práce je kvalitativní analýza výpovědí deseti filmařů, kteří v letech 2010-2014 používali digitální zrcadlovku při práci na svém filmu. Syntéza těchto poznatků je konceptualizována jako rekonstrukce procesu rozhodování zda digitální zrcadlovku pro film použít nebo nepoužít, tj. posouzení jejich výhod (cenová dostupnost, technicko-estetické kvality, kompaktnost či jednoduchost) a jejich nevýhod (ergonomie, obrazové artefakty, limity v pracovním postupu). Rekonstrukce tohoto rozhodování je posuzována v kontextu konkrétních zkušeností participantů a věnuje se především vlivu digitálních zrcadlovek na pracovní postup a finální produkt. Závěrečná kapitola práce se věnuje DSLR revoluci jako společenskému trendu, který byl posilován vlivem online komunit DSLR filmařů, kteří se aktivně podíleli na průběhu revoluce. Přílohy práce obsahují stručný popis filmových projektů všech participantů a předlohu strukturovaného dotazníku, který byl použitý při sběru dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the involvement of digital single-lens reflex cameras (DSLR) with video-capturing capacity in documentary and ethnographic film, more particularly, it examines whether and to what extent these genres were influenced by a trend called DSLR revolution. The main contribution of the work is a qualitative analysis of the testimonies of ten filmmakers, who used DSLR cameras while working on their films during the years 2010-2014. The synthesis of this analysis is conceptualised as a reconstruction of the process of decision-making whether to use or not to use a DSLR camera, considering its benefits (affordability, technical and aesthetic qualities, compactness and simplicity) and its limits (ergonomics, visual artifacts, workflow limits). The reconstruction of this decision-making process is considered in the context of specific experiences of the participants and it focuses on the impact of DSLRs on filming workflow and final product. The final chapter deals with the DSLR revolution as a social trend which was stimulated by the influence of online communities of DSLR filmmakers who actively participated in the course of the revolution. Appendix of the thesis contains a brief description of the film projects of all participants and the model of the structured questionnaire used for data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020306740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV