Zobrazit minimální záznam

Private press agencies newly formed on the Czech media market after 1989 with special focus on Mediafax
dc.contributor.advisorTrunečková, Ludmila
dc.creatorŠtorkánová, Anna
dc.date.accessioned2017-04-20T13:49:31Z
dc.date.available2017-04-20T13:49:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26941
dc.description.abstractDiplomová práce "Soukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafax" pojednává o vývoji soukromých tiskových agentur, které se na českém mediálním trhu objevily nově koncem 80. let 20. století, jako byla například IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress a další. Tato práce je zaměřená především na agenturu Mediafax, která zahájila činnost v červnu 2008. Diplomová práce přináší informace o historii této agentury, jejím statutu, vnitřní struktuře, zpravodajském servisu, žurnalistických zdrojích, odběratelích a charakteristice zpráv. Cílem této práce bylo také porovnání Mediafaxu s Českou tiskovou kanceláří, jejich vnitřní struktury a produkce a služeb, obzvláště pak jejich zpravodajského servisu, fotobanky a infografiky. Mezi 1. a 14. lednem 2010 bylo provedeno srovnání zpravodajského servisu Mediafaxu a České tiskové kanceláře, které mělo určit rozdíly ve výběru zpráv, kterým byla přiřazena vysoká priorita. Porovnávaly se také žurnalistické zdroje, rozsah, včasnost, titulky a jazykové prostředky. Tato práce dále analyzuje četnost produktů Mediafaxu zastoupených v médiích mezi červnem 2008 a dubnem 2010 podle databáze Anopressu a soustředí se na to, která média Mediafax nejvíce citovala, jakým typům produktů dávala přednost (fotografiím, textové produkci) a jaké obory...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Private Press Agencies Newly Formed On The Czech Media Market After 1989 With Special Focus on Mediafax" deals with history of Czech private press agencies newly formed on the Czech media market in the late 1980s such as IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress and others. This work was particularly focused on Mediafax news agency, which was launched in June 2008. The thesis brings information on its history, status, internal structure, news service, journalistic sources, abonents and characteristics of news. The aim of this work was also to compare Mediafax and Czech News Agency (ČTK), their internal structure and production and services, especially their news service, photobank and infographics. A comparison of news service of Mediafax and Czech News Agency between 1st and 14th of January 2010 was carried out to identify differences in choice of events which were classified with high priority. Journalistic sources, scope, timeliness, headlines and linguistic tools were compared as well. This diploma thesis also analyses frequency of Mediafax products published in media between June 2008 and April 2010 based on Anopress database with a special focus on the fact, which media cited Mediafax the most, which products they preferred (photographs, text products) and which areas (economics, culture…)...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleSoukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafaxcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87184
dc.title.translatedPrivate press agencies newly formed on the Czech media market after 1989 with special focus on Mediafaxen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001298514
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Soukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafax" pojednává o vývoji soukromých tiskových agentur, které se na českém mediálním trhu objevily nově koncem 80. let 20. století, jako byla například IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress a další. Tato práce je zaměřená především na agenturu Mediafax, která zahájila činnost v červnu 2008. Diplomová práce přináší informace o historii této agentury, jejím statutu, vnitřní struktuře, zpravodajském servisu, žurnalistických zdrojích, odběratelích a charakteristice zpráv. Cílem této práce bylo také porovnání Mediafaxu s Českou tiskovou kanceláří, jejich vnitřní struktury a produkce a služeb, obzvláště pak jejich zpravodajského servisu, fotobanky a infografiky. Mezi 1. a 14. lednem 2010 bylo provedeno srovnání zpravodajského servisu Mediafaxu a České tiskové kanceláře, které mělo určit rozdíly ve výběru zpráv, kterým byla přiřazena vysoká priorita. Porovnávaly se také žurnalistické zdroje, rozsah, včasnost, titulky a jazykové prostředky. Tato práce dále analyzuje četnost produktů Mediafaxu zastoupených v médiích mezi červnem 2008 a dubnem 2010 podle databáze Anopressu a soustředí se na to, která média Mediafax nejvíce citovala, jakým typům produktů dávala přednost (fotografiím, textové produkci) a jaké obory...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Private Press Agencies Newly Formed On The Czech Media Market After 1989 With Special Focus on Mediafax" deals with history of Czech private press agencies newly formed on the Czech media market in the late 1980s such as IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress and others. This work was particularly focused on Mediafax news agency, which was launched in June 2008. The thesis brings information on its history, status, internal structure, news service, journalistic sources, abonents and characteristics of news. The aim of this work was also to compare Mediafax and Czech News Agency (ČTK), their internal structure and production and services, especially their news service, photobank and infographics. A comparison of news service of Mediafax and Czech News Agency between 1st and 14th of January 2010 was carried out to identify differences in choice of events which were classified with high priority. Journalistic sources, scope, timeliness, headlines and linguistic tools were compared as well. This diploma thesis also analyses frequency of Mediafax products published in media between June 2008 and April 2010 based on Anopress database with a special focus on the fact, which media cited Mediafax the most, which products they preferred (photographs, text products) and which areas (economics, culture…)...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012985140106986


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV