Zobrazit minimální záznam

The origin and evolution of media agencies in the Czech Republic
dc.contributor.advisorVojtěchovská, Martina
dc.creatorDvorská, Petra
dc.date.accessioned2017-04-20T13:49:04Z
dc.date.available2017-04-20T13:49:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26939
dc.description.abstractDiplomová práce "Vznik a vývoj mediálních agentur v České republice" pojednává o vzniku a postupném formování těchto organizací specializovaných na mediální plánování a nákup reklamního prostoru v médiích. Zaměřuje se zejména na období 1990-2000, ale zmiňuje také vývoj agentur před rokem 1989 a zároveň i současné a budoucí trendy. Pro lepší pochopení utváření těchto organizací také stručně popisuje základní vývojové charakteristicky mediálního trhu v České republice po roce 1989. Součástí práce je i definování mediální agentury, vysvětlení její podstaty a zasazení do "mediálního řetězce", tedy deskripce role, jakou mediální agentury plní ve vztahu k zadavatelům, reklamním agenturám, mediálním zastupitelstvím, médiím a publiku. Zmiňuje také dopady práce mediálních agentur na chod médií a jejich podíl na vzniku mediálních nástrojů a výzkumů. Jelikož k tomuto tématu není dosud k dispozici žádný nosný materiál, je práce ze značné části založena na výpovědích jejich zakladatelů a přímých účastníků.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis titled "The Origin and Evolution of Media Agencies in the Czech Republic" discusses the emergence and gradual formation of organisations specialised in media planning and the purchase of advertising space in the media. It focuses in particular on the 1990-2000 period; however, it also mentions the development of these agencies before 1989 as well as the current and future trends. To better understand the formation of these organizations, the thesis also briefly describes the basic developmental characteristics of the media market in the Czech Republic after 1989. The work also contains the definition of a media agency, the explanation of its nature and its position in the "media chain", i.e. the description of the role media agencies perform in relation to advertisers, advertising agencies, media representatives, the media and audience. It also mentions the impact of media agencies on the operation of the media and their share in creation of media tools and research. Because there is no supporting material available so far, the work is mostly based on the statements of the founders of the agencies and direct participants.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVznik a vývoj mediálních agentur v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87143
dc.title.translatedThe origin and evolution of media agencies in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
dc.identifier.aleph001284660
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vznik a vývoj mediálních agentur v České republice" pojednává o vzniku a postupném formování těchto organizací specializovaných na mediální plánování a nákup reklamního prostoru v médiích. Zaměřuje se zejména na období 1990-2000, ale zmiňuje také vývoj agentur před rokem 1989 a zároveň i současné a budoucí trendy. Pro lepší pochopení utváření těchto organizací také stručně popisuje základní vývojové charakteristicky mediálního trhu v České republice po roce 1989. Součástí práce je i definování mediální agentury, vysvětlení její podstaty a zasazení do "mediálního řetězce", tedy deskripce role, jakou mediální agentury plní ve vztahu k zadavatelům, reklamním agenturám, mediálním zastupitelstvím, médiím a publiku. Zmiňuje také dopady práce mediálních agentur na chod médií a jejich podíl na vzniku mediálních nástrojů a výzkumů. Jelikož k tomuto tématu není dosud k dispozici žádný nosný materiál, je práce ze značné části založena na výpovědích jejich zakladatelů a přímých účastníků.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis titled "The Origin and Evolution of Media Agencies in the Czech Republic" discusses the emergence and gradual formation of organisations specialised in media planning and the purchase of advertising space in the media. It focuses in particular on the 1990-2000 period; however, it also mentions the development of these agencies before 1989 as well as the current and future trends. To better understand the formation of these organizations, the thesis also briefly describes the basic developmental characteristics of the media market in the Czech Republic after 1989. The work also contains the definition of a media agency, the explanation of its nature and its position in the "media chain", i.e. the description of the role media agencies perform in relation to advertisers, advertising agencies, media representatives, the media and audience. It also mentions the impact of media agencies on the operation of the media and their share in creation of media tools and research. Because there is no supporting material available so far, the work is mostly based on the statements of the founders of the agencies and direct participants.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012846600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV