Národnostní a rasové stereotypy v televizní reklamě : (se zaměřením na USA)
National and racial stereotypes in television commercials : (with the focus on USA)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26931Identifikátory
SIS: 87154
Kolekce
- Kvalifikační práce [18437]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jungová, Eliška
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Národnostní a rasové stereotypy v televizní reklamě (se zaměřením na USA)" pojednává o rasistických tendencích v současné americké televizní reklamě. Cílem je popsat stereotypní prezentaci černochů, Hispánců a Asijců v reklamní tvorbě a demonstrovat přítomnost těchto stereotypů na konkrétních televizních spotech. Teoretická část textu se zabývá obecnou charakteristikou reklamy se zaměřením na specifika a vliv televizní reklamy ve vztahu k národnostním a rasovým menšinám. Dále také vymezením pojmu stereotyp a důsledky stereotypního vyobrazení menšin v reklamě a v médiích obecně. Obšírně se zde pak věnuji historii rasistického přístupu americké společnosti vůči zmiňovaným minoritním skupinám a vývoji jejich mediální reprezentace od počátků k dnešku. Závěr této části odkazuje k specifickým způsobům stereotypní prezentace menšin v současné reklamní tvorbě. Praktická část práce popisuje metodu kvalitativní textové analýzy, kterou využívám při rozboru televizních spotů. Na příkladech jednotlivých televizních reklam následně ukazuji, jakým způsobem se v praxi projevují stereotypní formy mediálního zobrazování národnostních a rasových menšin, jež byly popsány v teoretické části.
Diploma thesis "National and racial stereotypes in television commercials (with the focus on USA)" deals with the racist tendencies in contemporary American television advertising. The goal is to describe stereotypical presentations of the black people, Hispanics and Asians in commercial work, and to illustrate the presence of these stereotypes on particular television spots. Theoretical part of the text addresses general characteristics of advertising with the focus on the specifics and the influence of television commercials in a relation to national and racial minorities. Moreover, it defines the concept of stereotype, and concerns the impacts of stereotypical images of minorities in advertising and media in general. Thereafter, I dwell on the history of American racist approach towards each of the minorities mentioned above, and the evolution of their media representation from its beginning to the present time. The end of this part is devoted to the specific ways of stereotypical presentation of minorities in contemporary commercial work. Practical part of the thesis describes the method of qualitative textual analysis, which I use to analyze the television spots. Using specific television commercials, I consequently demonstrate the ways in which the forms of stereotypical media presentation of national...