Novinář a jeho pracovní prostředí : (na příkladu vydavatelského domu Mafra)
Journalist and his work environment : (case study of Czech publishing house Mafra)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26903Identifikátory
SIS: 87160
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sekera, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "Novinář a jeho pracovní prostředí (na příkladu vydavatelského domu Mafra)" pojednává o tom, jak novináře ovlivňuje jejich pracovní prostředí a jaká je mezi nimi spolupráce a rivalita. Ve své práci se zároveň věnuji tématu mediální konvergence, neboť Mafra jako první v České republice zavedla integrovaný newsroom pro printovou a internetovou verzi deníku. Výzkum vychází z rozhovorů s 19 redaktory a moderátory pracujícími pro mediální dům Mafra (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Metro, Expresradio, Classic FM, Óčko). Novináři své pracovní prostředí téměř nevnímají. Ke svému zaměstnavateli nemají silný vztah a vnímají především vlastní rubriku/pořad a kolegy ze stejné sekce. Ostatní rubriky, ale i další tituly pod Mafrou, jsou novinářům prakticky lhostejné. Jako změny, které se v redakci za dobu jejich působení staly, nejčastěji uváděli nový layout či délku své rubriky. S výjimkou zpravodajství iDNES.cz a MF DNES spolu ostatní tituly Mafry téměř vůbec nespolupracují a pokud zde nějaká spolupráce probíhá, tak pouze na marketingové, nikoliv redakční bázi. Rivalita v Mafře existuje pouze mezi printovou verzí Lidových novin a MF DNES, v redakcích pak mezi zpravodajskou a magazínovou sekcí a mezi editory a autory článků. Novináři si uvědomují rostoucí vliv internetu na výslednou podobu své práce -...
Diploma thesis "Journalist and His Work Environment (Case Study of Czech Publishing House Mafra)" deals with the topic how journalists are influenced by their work environment and how is cooperation and rivalry among journalists at publishing house Mafra. I also deal with the topic of media convergence because Mafra was the first publishing house in the Czech Republic which started trend of integrated newsrooms. Research is based on interviews with 19 journalists from all kinds of media which Mafra owns (dailies MF DNES, Lidové noviny, Metro; website iDNES.cz; radio Expresradio and Classic FM; television Óčko). Journalist almost do not realize their work environment. They have very weak relation to their employer; they often think only about their pages and own colleagues. Other employees of Mafra are more or less indifferent to them. Journalists consider change of layout or length of their pages as the most important changes which happened in the newsroom. Journalists almost do not cooperate with each other. They think about cooperation only on promotion basis, not on the journalist one. Only exception is daily cooperation between print MF DNES and website iDNES.cz. Rivalry in Mafra is between print dailies MF DNES and Lidové noviny; in newsrooms between magazine's and news' pages and authors and editors...