Tito a titoismus : posun v rétorice československých médií po vyloučení Jugoslávie z Informačního byra 28. června 1948 a srovnání s přístupem médií jugoslávských
Tito and Titoism : the shift in rhetorics of the Czechoslovak media after the excommunication of Jugoslavia from the Cominform on the 28th of June 1948 and comparism with the approach of Jugoslav media
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26902Identifikátory
SIS: 87190
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Maiello, Giuseppe
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
22. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce porovnává přístup československých a jugoslávských médií k reprezentaci Jugoslávie a jejího prezidenta Josipa Broze Tita v období, kdy byla tato země v důsledku roztržky mezi Stalinem a Titem Sovětským svazem zatracena a stala se nepřátelskou pro celý východní blok, jehož bylo Československo součástí. Cílem je vysledovat, zda, a pokud ano, jakým způsobem, jsou mediální obsahy ovlivněny diktátem ideologie a propagandy nastolené oficiální politikou socialistického státu.
This thesis compares the approach of the Czechoslovak and Yugoslav media to the representation of Yugoslavia and its president Josip Broz Tito in an era when this country as a consequence of the Stalin - Tito split, was damned by the Soviet Union and became an adversary to the whole Eastern Bloc, which included Czechoslovakia as well. The aim is to trace the effects on media content of the dictates of ideology and propaganda enthroned by the official policy of a socialist state.