Zobrazit minimální záznam

Influence of Press Agency ČTK on the Domestic Columns of Czech Dailies
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorBém, Roman
dc.date.accessioned2017-04-20T08:12:29Z
dc.date.available2017-04-20T08:12:29Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25454
dc.description.abstractDiplomová práce "Vliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníků" sleduje, v jaké podobě se na stránkách domácí rubriky u sledovaných deníků objevují zprávy ze servisu České tiskové kanceláře. Výzkum se zabýval tím, jaká témata pokrývají redakce pomocí zpráv z ČTK, jak redaktoři přiznávají využívání informací z agentury, a konečně i to, v jaké míře se od produkce agentury odvíjí i agenda, nastolovaná českými deníky. Autor tak chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury výrazně ovlivňují obsah a témata tuzemských celoplošných deníků, a že zpravodajská média často přenechávají svou roli nastolování agendy agenturám.Do výzkumu byly zahrnuty deníky Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Lidové noviny. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy byly analyzovány všechny články spadající do domácí rubriky, které vyšly v časovém období od 1. srpna do 30. září roku 2008. Jako teoretický základ práce pak slouží přehled jednotlivých etap zkoumání účinků médií, základní teorie nastolování agendy, gatekeeping a výběr zdrojů.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Influence of press agency ČTK on the domestic columns of Czech dailies" deals with influence of the press agency ČTK on the national dailies Hospodářské noviny, Lidové noviny, Právo and Mladá fronta Dnes, August and September 2008 were being analyzed. The Research used quantitative content analysis and describes the way, how editors work with the news from ČTK, how much space get the ČTK`s news in newspappers and how the journalists mention authorship while taking news from the press agency. This thesis also contains agenda-setting principles, gatekeeping theory, news values and sociology of sources as a theoretical base.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-02
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId82294
dc.title.translatedInfluence of Press Agency ČTK on the Domestic Columns of Czech Dailiesen_US
dc.contributor.refereeTrunečková, Ludmila
dc.identifier.aleph001198514
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníků" sleduje, v jaké podobě se na stránkách domácí rubriky u sledovaných deníků objevují zprávy ze servisu České tiskové kanceláře. Výzkum se zabýval tím, jaká témata pokrývají redakce pomocí zpráv z ČTK, jak redaktoři přiznávají využívání informací z agentury, a konečně i to, v jaké míře se od produkce agentury odvíjí i agenda, nastolovaná českými deníky. Autor tak chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury výrazně ovlivňují obsah a témata tuzemských celoplošných deníků, a že zpravodajská média často přenechávají svou roli nastolování agendy agenturám.Do výzkumu byly zahrnuty deníky Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Lidové noviny. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy byly analyzovány všechny články spadající do domácí rubriky, které vyšly v časovém období od 1. srpna do 30. září roku 2008. Jako teoretický základ práce pak slouží přehled jednotlivých etap zkoumání účinků médií, základní teorie nastolování agendy, gatekeeping a výběr zdrojů.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Influence of press agency ČTK on the domestic columns of Czech dailies" deals with influence of the press agency ČTK on the national dailies Hospodářské noviny, Lidové noviny, Právo and Mladá fronta Dnes, August and September 2008 were being analyzed. The Research used quantitative content analysis and describes the way, how editors work with the news from ČTK, how much space get the ČTK`s news in newspappers and how the journalists mention authorship while taking news from the press agency. This thesis also contains agenda-setting principles, gatekeeping theory, news values and sociology of sources as a theoretical base.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011985140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV