Zobrazit minimální záznam

Social advertising and social marketing
dc.contributor.advisorOpletalová, Lenka
dc.creatorGrossová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-20T06:35:50Z
dc.date.available2017-04-20T06:35:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25122
dc.description.abstractV této práci jsem se věnovala sociálnímu marketingu s největším důrazem na fenomén specifického druhu reklamy. A to takovému druhu, který není, na rozdíl od reklamy komerční spojen s "tvrdým byznysem". Jedná se o reklamu sociální, která má za úkol informovat a upozorňovat na společenské problémy, vyvolat angažovanost lidí v pomoci potřebným. Podíváme - li se na historii sociální reklamy, vidíme, že se nám může stát velmi zajímavým a důležitým zdrojem informaci o tom, jaké daná společnost vyznává hodnoty a jaké problémy ji zužují. I v dnešní době pochopitelně sociální reklama reflektuje celospolečenské problémy, se kterými se potýkáme - rasismus, AIDS, rakovina, bída třetího světa, vysoká úmrtnost na silnicích, devastace přírody… V nás mluvíme o vzniku sociální reklamy až po roce 1989, v éře komunismu bychom sice zdánlivě podobnou reklamu ve větší míře objevili také, jednalo se však ve většině případů o propagandu. Propaganda má ostatně k sociální reklamě poměrně blízko a proto je třeba zamýšlet se nad tímto fenoménem nejen jako na nástroj, který se snaží o nápravu a eliminaci sociálně negativních jevů, ale také jako na nástroj manipulace, který je zneužitelný. V České republice neexistuje žádná literatura, která by se samostatně sociální reklamou zabývala. Zahraniční literatury na toto téma je poměrně...cs_CZ
dc.description.abstractSocial marketing is the use of marketing principles to influence human behavior to improve health or benefit society. It is the systematic application of marketing to achieve specific behavioral goals for a social good. I'm describing three types of social marketing - social advertising, marketing in non-profit organzations, hybrid forms between social and commercial marketing. Leading topic in my rigorous paper was social advertising, because of lack of the literature about this theme in the Czech Republic. The social advertising is a cultural phenomenon, the objective of which is to point out the problems of society and to change the public attitude and behaviour. These objectives are reached by the same principles and strategies used in the commercial advertising. While the submitters of the social advertising are mostly non-profit organizations, even more private companies are involved in Corporate Social Responsibility programme, trying to reach not only their company (commercial) goals but also the sociality beneficial goals in order to distinguish from the competition. The marketing instrument which puts on the notifications about this activity into the company communication strategy is called Cause Related Marketing. Considering the social advertising in the Czech Republic (or CSSR) we can only talk...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociální reklama a sociální marketingcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-04-20
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85401
dc.title.translatedSocial advertising and social marketingen_US
dc.contributor.refereeHubáček, Ondřej
dc.identifier.aleph001225115
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV této práci jsem se věnovala sociálnímu marketingu s největším důrazem na fenomén specifického druhu reklamy. A to takovému druhu, který není, na rozdíl od reklamy komerční spojen s "tvrdým byznysem". Jedná se o reklamu sociální, která má za úkol informovat a upozorňovat na společenské problémy, vyvolat angažovanost lidí v pomoci potřebným. Podíváme - li se na historii sociální reklamy, vidíme, že se nám může stát velmi zajímavým a důležitým zdrojem informaci o tom, jaké daná společnost vyznává hodnoty a jaké problémy ji zužují. I v dnešní době pochopitelně sociální reklama reflektuje celospolečenské problémy, se kterými se potýkáme - rasismus, AIDS, rakovina, bída třetího světa, vysoká úmrtnost na silnicích, devastace přírody… V nás mluvíme o vzniku sociální reklamy až po roce 1989, v éře komunismu bychom sice zdánlivě podobnou reklamu ve větší míře objevili také, jednalo se však ve většině případů o propagandu. Propaganda má ostatně k sociální reklamě poměrně blízko a proto je třeba zamýšlet se nad tímto fenoménem nejen jako na nástroj, který se snaží o nápravu a eliminaci sociálně negativních jevů, ale také jako na nástroj manipulace, který je zneužitelný. V České republice neexistuje žádná literatura, která by se samostatně sociální reklamou zabývala. Zahraniční literatury na toto téma je poměrně...cs_CZ
uk.abstract.enSocial marketing is the use of marketing principles to influence human behavior to improve health or benefit society. It is the systematic application of marketing to achieve specific behavioral goals for a social good. I'm describing three types of social marketing - social advertising, marketing in non-profit organzations, hybrid forms between social and commercial marketing. Leading topic in my rigorous paper was social advertising, because of lack of the literature about this theme in the Czech Republic. The social advertising is a cultural phenomenon, the objective of which is to point out the problems of society and to change the public attitude and behaviour. These objectives are reached by the same principles and strategies used in the commercial advertising. While the submitters of the social advertising are mostly non-profit organizations, even more private companies are involved in Corporate Social Responsibility programme, trying to reach not only their company (commercial) goals but also the sociality beneficial goals in order to distinguish from the competition. The marketing instrument which puts on the notifications about this activity into the company communication strategy is called Cause Related Marketing. Considering the social advertising in the Czech Republic (or CSSR) we can only talk...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012251150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV