Zobrazit minimální záznam

Ethics of advertising. Position in terms of theological ethics
dc.contributor.advisorOvečka, Libor
dc.creatorMusilová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-19T20:30:45Z
dc.date.available2017-04-19T20:30:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23367
dc.description.abstractBc. Lenka Musilová 30.4.2009 ETIKA REKLAMY Přístup z hlediska teologické etiky Reklama je fenomén, který proniká do života každého jedince mnohem hlouběji, než si dokážeme připustit. Její úlohou je nejen oslovit spotřebitele, ale také ho přesvědčit ke koupi propagovaného zboží či služby. Přesvědčovací proces bohužel v některých případech probíhá neetickým způsobem, neboť jsou zamlčovány podstatné informace, zneužívá se emocí nebo motivu strachu, jindy se reklama skrývá za doporučení celebrit a existuje celá řada dalších nekalých praktik, které se snaží maximálně upoutat pozornost potenciálních zákazníků. Jako cíl práce jsem si stanovila zjistit, jak vnímají reklamu a její etiku odborníci v oboru. V teoretické části práce nejprve seznamuji s reklamou a její pozicí v marketingu. Poté představuji hlavní témata teologické etiky, na jejichž základě později definuji etiku reklamy a vysvětluji její etické aspekty. V samostatné kapitole uvádím stanovisko katolické církve k problematice etiky reklamy. Regulace reklamy je součástí českého právního systému, přičemž důležitým prvkem je dobrovolná regulace etickými kodexy čili tzv. samoregulace. Shrnutím hlavních výhod a nevýhod legislativy a samoregulace uzavírám studijní část práce. Náplní praktické části diplomové práce je kvalitativní výzkum. Pomocí...cs_CZ
dc.description.abstractEthics of advertising - Position in terms of theological ethics Advertising is a subject of a lot of controversial debates because it derives the benefit from unethical practics. For example, advertising misleads customers when it conceals essential information, abuses women and children, improperly uses a sense of fear. These aspects of advertising have a negative impact on society. The goal of this thesis was to find out how experts in the advertising industry perceive adverting and its ethics. The first one is a marketing specialist and the other is a director of an advertising agency. I introduce advertising at the beginning of the first part. The main themes of the theological ethics come later and then I explain the relationship of ethics and advertising. There is a separate chapter dealing with attitude of The Catholic church towards advertising's ethics. The next chapter describes regulation of advertising in The Czech Republic. The second part includes a qualitative research about expert's perception of advertising and its ethics. I found out their opinions using non-standardized interviews. In the conclusion I introduce results of the research. Keywords: Ethics / theological ethics Advertising Catholic Church and advertising Regulation of advertisingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleEtika reklamy. Přístup z hlediska teologické etikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-11
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethics and Theology of Spiritualityen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etiky a spirituální teologiecs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId36189
dc.title.translatedEthics of advertising. Position in terms of theological ethicsen_US
dc.contributor.refereeLorman, Jaroslav
dc.identifier.aleph001119509
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBc. Lenka Musilová 30.4.2009 ETIKA REKLAMY Přístup z hlediska teologické etiky Reklama je fenomén, který proniká do života každého jedince mnohem hlouběji, než si dokážeme připustit. Její úlohou je nejen oslovit spotřebitele, ale také ho přesvědčit ke koupi propagovaného zboží či služby. Přesvědčovací proces bohužel v některých případech probíhá neetickým způsobem, neboť jsou zamlčovány podstatné informace, zneužívá se emocí nebo motivu strachu, jindy se reklama skrývá za doporučení celebrit a existuje celá řada dalších nekalých praktik, které se snaží maximálně upoutat pozornost potenciálních zákazníků. Jako cíl práce jsem si stanovila zjistit, jak vnímají reklamu a její etiku odborníci v oboru. V teoretické části práce nejprve seznamuji s reklamou a její pozicí v marketingu. Poté představuji hlavní témata teologické etiky, na jejichž základě později definuji etiku reklamy a vysvětluji její etické aspekty. V samostatné kapitole uvádím stanovisko katolické církve k problematice etiky reklamy. Regulace reklamy je součástí českého právního systému, přičemž důležitým prvkem je dobrovolná regulace etickými kodexy čili tzv. samoregulace. Shrnutím hlavních výhod a nevýhod legislativy a samoregulace uzavírám studijní část práce. Náplní praktické části diplomové práce je kvalitativní výzkum. Pomocí...cs_CZ
uk.abstract.enEthics of advertising - Position in terms of theological ethics Advertising is a subject of a lot of controversial debates because it derives the benefit from unethical practics. For example, advertising misleads customers when it conceals essential information, abuses women and children, improperly uses a sense of fear. These aspects of advertising have a negative impact on society. The goal of this thesis was to find out how experts in the advertising industry perceive adverting and its ethics. The first one is a marketing specialist and the other is a director of an advertising agency. I introduce advertising at the beginning of the first part. The main themes of the theological ethics come later and then I explain the relationship of ethics and advertising. There is a separate chapter dealing with attitude of The Catholic church towards advertising's ethics. The next chapter describes regulation of advertising in The Czech Republic. The second part includes a qualitative research about expert's perception of advertising and its ethics. I found out their opinions using non-standardized interviews. In the conclusion I introduce results of the research. Keywords: Ethics / theological ethics Advertising Catholic Church and advertising Regulation of advertisingen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra teologické etiky a spirituální teologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011195090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV