Marketingový výzkum pozice značky Adidas na trhu České republiky
Marketing research of brand Adidas on the market of the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The document is accessible only in the physical database of theses in accordance with Article 18a (5) of the Code of Study and Examination.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23009Identifiers
Study Information System: 70445
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Strašáková, Dita
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Marketingový výzkum Image značky Adidas v ČR Cílem mé práce je provedení marketingového výzkumu image značky Adidas, zabývající se výrobou a prodejem sportovních produktů, mezi vybraným vzorkem obyvatelstva. Výzkum byl proveden dotazníkovou formou mezi vzorkem obyvatelstva v České republice. Dotazník byl zpřístupněn respondentům metodou osobního dotazování a obsahoval otázky týkajících se vlastní image značky, výrobků, druhu propagace a služeb . Výsledky : Přibližují pohled potenciálních zákazníkům na značku Adidas a její konkurenci, osvětlující nedostatky, přednosti značky, jejich výrobků a všech složek podílejících se na vytváření image. Klíčová slova : Marketingový výzkum, image značky, identita firmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The objective of my thesis is execute the marketing research of Adidas brand, who is a producer of sports goods, within the choosen population sample. Research was done by face - to - face asking within the choosen population in Czech republic. The questionare was available to respondents by face- to- face asking, and consisted questions regarding the image, products, promotion and trades. Key words : marketing research, image, brand, corporate identity Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)