Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
The role of animation in user interface of mobile devices
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2279Identifikátory
SIS: 146525
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Farkas, Pavel
Oponent práce
Minařík, Karel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
2. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mobilní zařízení, animace, user experience, mentální modely, uživatelské rozhraníKlíčová slova (anglicky)
mobile devices, animation, user experience, mental models, user interfaceDiplomová práce se zabývá problematikou využití animací v uživatelských rozhraních mobilních zařízení. Práce je rozdělena do pěti částí. První část se věnuje teoretickým základům navrhování uživatelských rozhraní mobilních zařízení, druhá část pojednává o definování animace, jejím použití v UI, funkcích a percepci. Třetí část shrnuje stávající výzkumy věnující se dané problematice a používaným metodám výzkumu. Čtvrtá část představuje výzkum v podobě srovnávací studie postavené na procesu uživatelského testování prototypů, jenž zkoumá jednotlivé druhy animací a jejich vliv na uživatele. Poslední, pátá část předkládá výsledky výzkumu a odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky vyjadřují, jaký vliv mají animace v UI a jaké jsou klady a limity použití animace.
This diploma thesis deals with the use of animations in the user interface (UI) of mobile devices. The thesis is divided into five parts. The first part presents the theoretical basics of designing user interfaces for mobile devices, the second part is dedicated to the definition of animation, its usage, functions and the perception of animation in user interface. The third part summarizes existing research dedicated to the related field and research methods used in this thesis. The fourth part is focused on the research which was conducted as comparative study based on prototype user testing examining the different types of animation and their impact on the users. The last, fifth section, presents main research findings and answers the research questions. The results reflect the impact of animation on the UI and shows what are the advantages and limits of the use of animation.