Porovnávacia štúdia metód práce knihovníkov s detským čitateľom mladšieho školského veku za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti
Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy
Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2277Identifikátory
SIS: 150911
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Drobíková, Barbora
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
30. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Čtenářská gramotnost, Dětský knihovník, Dětský čtenář, Periodizace dětského čtenáře, Metody práce knihovníkůKlíčová slova (anglicky)
Reading literacy, Children's librarian, Children's reader, Periodization of children's reader, Librarian's working methodsKADUČÁKOVÁ, Mária. 2016. Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti. Praha, 106 s. Diplomová práce. Karlova univerzita. Filozofická fakulta: Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí práce: PhDr. Hana Landová, Ph.D. Diplomová práce se věnuje metodám práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku za účelem rozvoje jejich čtenářské gramotnosti. Cílem práce je seznámit se se specifiky čtenářů mladšího školního věku, analýza knihovníka v dětském oddělení a propojení těchto dvou elementů pro dosažení souhry v rozvoji čtenářské gramotnosti. Práci můžeme rozdělit do tří hlavních částí, a to teoretické, analytické si empirické. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teorii v oblasti čtenářské gramotnosti, specifik dětí mladšího školního věku, dále se zaměřuje na pracovní prostředí dětských knihovníků, jejich kompetence a dovednosti, zejména v oblasti pedagogiky a základní metody práce s dětmi. Následující dvě kapitoly mají analytický charakter a zkoumají podporu čtenářské gramotnosti v zahraničí. Součástí je analýza a srovnání podpory čtenářské gramotnosti dětí ve dvou zkoumaných zemích, v České republice a na Slovensku. Zároveň jsou tyto dvě země součástí třetí, empirické části, která porovnává metody práce,...
KADUČÁKOVÁ, Mária. 2016. Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy. Prague, 106 p. Diploma thesis. Charles University. Faculty of Arts: Department of Information Studies and Librarianship. Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D. The diploma thesis is dedicated to the methods of work of children's librarians with younger school age readers in order to develop their reading literacy. The aim of this work is to acquaint with the specifics of younger school age readers, to analyze the librarian in the children's department and to link these two elements to achieve interplay in the development of reading literacy. The thesis can be divided into three main parts, theoretical, analytical and empirical. The first two chapters focus on the theory in the field of reading literacy, specifics of younger schoolchildren, furthermore focuses on the working environment of children's librarians, their competence and skills, particularly in education and basic methods of work with children. The next two chapters have analytical character and they examine reading literacy support abroad. Included is also an analysis and comparison of children reading literacy support in two countries surveyed, the Czech Republic and Slovakia. At the same time, these...