dc.contributor.advisor | Eliáš, Vojtěch | |
dc.creator | Tůma, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T12:29:17Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T12:29:17Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21736 | |
dc.description.abstract | RESUMÉ: Tato práce se zabývá otázkou praktického použití metody "problem solving" v hodinách náboženství se všemi jejich klady a zápory. Věnuje se problematice výuky náboženské výchovy 8. třídy základní školy při využití výhradně českého jazyka a doporučených témat, která jsou stanovena v osnovách náboženské výchovy římskokatolické církve z roku 2004, pro použití v diecézi Hradec Králové. První část práce je věnována teorii učení, předpisům, osnovám a plánům výuky daných příslušnou legislativou. V následujícím oddílu jsou představeny jednotlivé použitelné metody v rámci "problem solvingu" s ohledem na rozvoj klíčových kompetencí žáků. V poslední části jsou vybrané vhodné metody rozebrány podrobně a představeny na tématech probíraných v hodinách výuky náboženské výchovy. U metod jsou uvedena příslušná doporučení, aby byly metody dobře aplikovatelné. V závěru jsou vhodné metody pro výuku náboženské výchovy v 8. třídě základní školy podrobně popsány pro případné zájemce z řad učitelů náboženství. Zpracováno je zde několik učebních postupů, které charakterizují celek metody Problem solving. Pro usnadnění práce učitelů s tímto materiálem jsou zde uvedeny požadavky na pomůcky a vhodné podmínky i příslušné biblické texty pro následné diskuse k probíraným tématům. Nad těmito texty mohou žáci dále přemýšlet o dříve... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Anglická anotace (English annotation) Application of the "Problem solving" to the Religious education This dissertation work deals with the practical application of teaching methods "problem solving" in the lessons of religion with all its pros and cons. It deals with issues in the teaching of religious education 8th classes of elementary schools, using only the Czech language and suggested topics, which are set out in the curriculum of religious education Roman Catholic Church in 2004, for use in the diocese of Hradec Králové. The first part is devoted to learning theory, regulations, curriculum and teaching plans of the relevant legislation with regard to the specifics and the territorial limits. The following section presents the individual applicable methods in the "problem solving" with respect to the development of key competencies of students. And in the last section are selected appropriate methods discussed in details and presented on topics discussed in the teaching of religious education lessons. The course of instruction and the subsequent reactions of students and teachers alike are drawn appropriate recommendations to the methods already fully applicable. In conclusion, the proper methods for teaching religious education in the 8th elementary school classroom are described in detail for any... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Použití metody "problem solving" na výuku náboženství | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-11 | |
dc.description.department | Department of Pastoral Theology and Law Sciences | en_US |
dc.description.department | Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 72743 | |
dc.title.translated | Application of "Problem Solving" in Religious Educatiion | en_US |
dc.contributor.referee | Matějek, Marek | |
dc.identifier.aleph | 001372196 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theological education | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theological education | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | RESUMÉ: Tato práce se zabývá otázkou praktického použití metody "problem solving" v hodinách náboženství se všemi jejich klady a zápory. Věnuje se problematice výuky náboženské výchovy 8. třídy základní školy při využití výhradně českého jazyka a doporučených témat, která jsou stanovena v osnovách náboženské výchovy římskokatolické církve z roku 2004, pro použití v diecézi Hradec Králové. První část práce je věnována teorii učení, předpisům, osnovám a plánům výuky daných příslušnou legislativou. V následujícím oddílu jsou představeny jednotlivé použitelné metody v rámci "problem solvingu" s ohledem na rozvoj klíčových kompetencí žáků. V poslední části jsou vybrané vhodné metody rozebrány podrobně a představeny na tématech probíraných v hodinách výuky náboženské výchovy. U metod jsou uvedena příslušná doporučení, aby byly metody dobře aplikovatelné. V závěru jsou vhodné metody pro výuku náboženské výchovy v 8. třídě základní školy podrobně popsány pro případné zájemce z řad učitelů náboženství. Zpracováno je zde několik učebních postupů, které charakterizují celek metody Problem solving. Pro usnadnění práce učitelů s tímto materiálem jsou zde uvedeny požadavky na pomůcky a vhodné podmínky i příslušné biblické texty pro následné diskuse k probíraným tématům. Nad těmito texty mohou žáci dále přemýšlet o dříve... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Anglická anotace (English annotation) Application of the "Problem solving" to the Religious education This dissertation work deals with the practical application of teaching methods "problem solving" in the lessons of religion with all its pros and cons. It deals with issues in the teaching of religious education 8th classes of elementary schools, using only the Czech language and suggested topics, which are set out in the curriculum of religious education Roman Catholic Church in 2004, for use in the diocese of Hradec Králové. The first part is devoted to learning theory, regulations, curriculum and teaching plans of the relevant legislation with regard to the specifics and the territorial limits. The following section presents the individual applicable methods in the "problem solving" with respect to the development of key competencies of students. And in the last section are selected appropriate methods discussed in details and presented on topics discussed in the teaching of religious education lessons. The course of instruction and the subsequent reactions of students and teachers alike are drawn appropriate recommendations to the methods already fully applicable. In conclusion, the proper methods for teaching religious education in the 8th elementary school classroom are described in detail for any... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013721960106986 | |