Zobrazit minimální záznam

Landscape in Roelant Savery's work and his significance for Czech painting
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorŠvrčinová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-19T12:23:49Z
dc.date.available2017-04-19T12:23:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21718
dc.description.abstractResumé Krajinářství v tvorbě Roelanta Saveryho a jeho přínos pro českou malbu Švrčinová Šárka V období přelomu 16. a 17. století převládal v Čechách manýristický výtvarný názor a formovalo se realisticky ztvárněné krajinářství. Tehdy přijíždí do Prahy Roelant Savery, aby se přidal k početné kolonii umělců, kteří pracovali pro císaře Rudolfa II. Mladý Savery tvořil v návaznosti na styl svých předchůdců Pietera a Jana Brueghela st. Umělec v Praze tvořil od roku 1604 a vyzkoušel několik žánrů, především se věnoval krajině, záznamům pražských uliček, domů a také jeho okolí. Rudolfa zaujal především svým neidealizovaným, autentickým a velmi působivým ztvárněním, snad právě proto jej vyslal na studijní cestu do divoké přírody Alp, aby zaznamenal její krásy. Díla vyjadřují autorovu touhou po míru, kterého tehdejší svárlivé Nizozemí postrádalo. Na obrazech Orfea v krajině se setkáváme s množstvím rozestoupené zvěře nejrůznějších druhů, které by se běžně nikdy nesetkaly nebo by na sebe zaútočily, Savery je líčí jako zcela klidné a mírumilovné. Krajina se v navazujícím raném baroku stala ne příliš podstatnou, než aby zabírala celé plochy obrazu. Ustupuje převládajícímu figurálnímu výjevu. Krajina v 17. století plní zcela odlišnou funkci, pouze dokresluje pozadí příběhů. V návaznosti na tradici, kterou zde započali...cs_CZ
dc.description.abstractAnotattion: Landscape in Roelant Savery's work and his significance for czech painting Roelant Savery is one of the most famous landscape painters, who came from Flanders where was experienced in Paul Bril's and above all in Brughels's work and his brother Jakob. Rudolf II. the Emperor was deeply interested in Savery's style of painting, for that reason he deceded to invite him to Prague, where he appeared in 1604 and lived there to draw and paint landscapes behind Prague usually, where found out wild nature, that influenced the theme of his works. He also attended to picturesque but veritable Prague rutes and houses. Thanks to him were made several drawings with waterfalls, rocks and virgin Alps. During early Baroque period landscape painting wasn't so usual, because requirements changed and landscape had to recede into the background. There prevail figural motive, both We can find in the work of Matyáš Mayer, Jan Jiří Hering, Jan Jiří Heinsch. Realism is also obvious for Karel Škréta. Famous was also Václav Hollar thanks to his cityscapes. Michal Leopold Willmann and his mythic figure Orfeus inspired Václav Vavřinec Reiner also. In 18. century Hartmanns' family works was making up landscapes in historical style, similar to Jan Brueghel and Roelant Savery mainly. We can admire animals by Wenzel Peter, who...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleKrajinářství v tvorbě Roelanta Saveryho a jeho přínos pro českou malbucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67167
dc.title.translatedLandscape in Roelant Savery's work and his significance for Czech paintingen_US
dc.contributor.refereeNespěšná Hamsíková, Magdaléna
dc.identifier.aleph001192779
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Krajinářství v tvorbě Roelanta Saveryho a jeho přínos pro českou malbu Švrčinová Šárka V období přelomu 16. a 17. století převládal v Čechách manýristický výtvarný názor a formovalo se realisticky ztvárněné krajinářství. Tehdy přijíždí do Prahy Roelant Savery, aby se přidal k početné kolonii umělců, kteří pracovali pro císaře Rudolfa II. Mladý Savery tvořil v návaznosti na styl svých předchůdců Pietera a Jana Brueghela st. Umělec v Praze tvořil od roku 1604 a vyzkoušel několik žánrů, především se věnoval krajině, záznamům pražských uliček, domů a také jeho okolí. Rudolfa zaujal především svým neidealizovaným, autentickým a velmi působivým ztvárněním, snad právě proto jej vyslal na studijní cestu do divoké přírody Alp, aby zaznamenal její krásy. Díla vyjadřují autorovu touhou po míru, kterého tehdejší svárlivé Nizozemí postrádalo. Na obrazech Orfea v krajině se setkáváme s množstvím rozestoupené zvěře nejrůznějších druhů, které by se běžně nikdy nesetkaly nebo by na sebe zaútočily, Savery je líčí jako zcela klidné a mírumilovné. Krajina se v navazujícím raném baroku stala ne příliš podstatnou, než aby zabírala celé plochy obrazu. Ustupuje převládajícímu figurálnímu výjevu. Krajina v 17. století plní zcela odlišnou funkci, pouze dokresluje pozadí příběhů. V návaznosti na tradici, kterou zde započali...cs_CZ
uk.abstract.enAnotattion: Landscape in Roelant Savery's work and his significance for czech painting Roelant Savery is one of the most famous landscape painters, who came from Flanders where was experienced in Paul Bril's and above all in Brughels's work and his brother Jakob. Rudolf II. the Emperor was deeply interested in Savery's style of painting, for that reason he deceded to invite him to Prague, where he appeared in 1604 and lived there to draw and paint landscapes behind Prague usually, where found out wild nature, that influenced the theme of his works. He also attended to picturesque but veritable Prague rutes and houses. Thanks to him were made several drawings with waterfalls, rocks and virgin Alps. During early Baroque period landscape painting wasn't so usual, because requirements changed and landscape had to recede into the background. There prevail figural motive, both We can find in the work of Matyáš Mayer, Jan Jiří Hering, Jan Jiří Heinsch. Realism is also obvious for Karel Škréta. Famous was also Václav Hollar thanks to his cityscapes. Michal Leopold Willmann and his mythic figure Orfeus inspired Václav Vavřinec Reiner also. In 18. century Hartmanns' family works was making up landscapes in historical style, similar to Jan Brueghel and Roelant Savery mainly. We can admire animals by Wenzel Peter, who...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011927790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV