Vliv počítačových her na dětskou kreativitu
The influence of computer games on children's creativity
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21541Identifikátory
SIS: 53326
Katalog UK: 990015859240106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [2864]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
24. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Vliv počítačových her na dětskou kreativitu" pojednává o výzkumu prováděném na žácích základních škol a studentech gymnázií ve věkové skupině 13-15 let, výzkumný soubor tvořilo 121respondentů. Informace byly získány z dvou testů tvořivosti a dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo potvrdit hypotézu, která obsahovala předpoklad, že hraní počítačových her negativně ovlivňuje tvořivost u dětí. Byla zjištěna statistická významnost mezi frekvencí hraní a tvořivostí, typem počítačové hry a tvořivostí, frekvencí hraní a pohlavím a frekvencí hraní a typem školy. Respondenti byli také zkoumáni podle pohlaví a typu školy, v obou případech byla zjištěna statistická významnost mezi proměnnými u typu preferovaných her a času stráveného hraním počítačových her. Autorka také zkoumala názory probandů na počítačové hry.
Diploma thesis "The influence of computer games on children's creativity" deals with a research which was carried out on 121 students of elementary and grammar schools in the age group of 13-15 years. The information was gained from two creativity tests and a questionnaire examination. The objective of the research was to confirm a hypothesis which contains the assumption that children's creativity is negatively influenced by playing computer games. A statistical significance was discovered between the frequency of playing and creativity, the type of the computer game and creativity, the frequency of playing and the sex and the frequency of playing and the type of school. The respondents were also examined by the sex and the type of school. In both cases a statistical significance was found between the parameters: type of preferred games and time spent by playing computer games. Furthermore, the author researched opinions of respondents on computer games.