Zobrazit minimální záznam

Specifics of children from homoparental families
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorSedláčková, Anna
dc.date.accessioned2024-08-07T08:18:57Z
dc.date.available2024-08-07T08:18:57Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20929
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá lesbickými a gay rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a plánované lesbické rodiny. Pro všechny děti je heterosexuální rodina...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with topic of lesbian and gay families and specifics of children from these families. The theoretical part of the work is supported by studies from the USA and the Great Britain in particular. This part is focused on definition of homoparental family and its types, specifics of upbringing and relations within. It also deals with the topic of coming-out. It gives account of the family roles - biological mother, biological father, social mother / stepmother. The second half of the theoretical part describes psychological, gender and social development of the children from lesbian families. There are also mentioned some children's feelings and views of their nontraditional family and homosexuality of their parents. The research presented in the empirical part is based on individual interviews and projective techniques. The study group comprises 10 children between the age 4 and 15. In the study group there are children from previous heterosexual relationship as well as children from planned lesbian families. Participants to the sample were recruited via advertising and snow ball technique. The research is qualitative and its outcomes are elaborated in the form of case study report. The list of crucial themes elaborated through clustering method is other outcome. Results of research...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifika dětí z homoparentálních rodincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71449
dc.title.translatedSpecifics of children from homoparental familiesen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá lesbickými a gay rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a plánované lesbické rodiny. Pro všechny děti je heterosexuální rodina...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with topic of lesbian and gay families and specifics of children from these families. The theoretical part of the work is supported by studies from the USA and the Great Britain in particular. This part is focused on definition of homoparental family and its types, specifics of upbringing and relations within. It also deals with the topic of coming-out. It gives account of the family roles - biological mother, biological father, social mother / stepmother. The second half of the theoretical part describes psychological, gender and social development of the children from lesbian families. There are also mentioned some children's feelings and views of their nontraditional family and homosexuality of their parents. The research presented in the empirical part is based on individual interviews and projective techniques. The study group comprises 10 children between the age 4 and 15. In the study group there are children from previous heterosexual relationship as well as children from planned lesbian families. Participants to the sample were recruited via advertising and snow ball technique. The research is qualitative and its outcomes are elaborated in the form of case study report. The list of crucial themes elaborated through clustering method is other outcome. Results of research...en_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe document is accessible only in the physical database of theses in accordance with Article 18a (5) of the Code of Study and Examination.en
uk.embargo.reasonDokument je přístupný pouze ve věcné databázi závěrečných prací v souladu s čl. 18a odst. 5 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990011114460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV