Zobrazit minimální záznam

A manuscript of Italian monody from the Lobkowicz library
dc.contributor.advisorDaněk, Petr
dc.creatorTašnerová, Helena
dc.date.accessioned2017-04-18T11:39:37Z
dc.date.available2017-04-18T11:39:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20881
dc.description.abstractVe fondu lobkowiczké sbírky na zámku v Nelahozevsi se nalézá jeden z významných pramenů raně barokní italské monodie. Jedná se o rukopisný sborník, který je ovšem bez titulního listu či jakékoli dedikace. V katalogu lobkowiczké knihovny figuruje pod názvem "Ariette in musica da diversi maestri"1. Tento sborník sice nepatří mezi přední reprezentanty italské monodie, zcela neznámý však není. Pro nás je důležitý především jako domácí pramen italské monodie, ve kterém se navíc vyskytují některé dosud nepublikované a ojedinělé skladby. Prvotní informace o lobkowiczkém sborníku jsem čerpala z příspěvků dvou různých autorů. Vůbec prvním a dlužno říci jediným autorem, který se zabýval výhradně naším lobkowiczkým sborníkem byl německý muzikolog Paul Nettl2. Na tuto práci navazuje z chronologického hlediska Nigel Fortune3. Oba autoři se zabývají jednak obsahem našeho sborníku, jednak podchycují širší souvislosti a na jejich pozadí se věnují tématu italské monodie jako takové. Také já jsem se tématem italské monodie, které bezprostředně souvisí s naším sborníkem, začala zabývat. Své poznatky jsem čerpala především z obsáhlé práce Rackovy, který prostudoval na 300 pramenů italské monodie a zobecnil je v rozsáhlé pojednání4 o italské monodii s mnohými konkrétními příklady.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRukopisný sborník italské monodie z Lobkowiczké knihovnycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-28
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64193
dc.title.translatedA manuscript of Italian monody from the Lobkowicz libraryen_US
dc.contributor.refereeMaňourová, Lucie
dc.identifier.aleph001110931
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe fondu lobkowiczké sbírky na zámku v Nelahozevsi se nalézá jeden z významných pramenů raně barokní italské monodie. Jedná se o rukopisný sborník, který je ovšem bez titulního listu či jakékoli dedikace. V katalogu lobkowiczké knihovny figuruje pod názvem "Ariette in musica da diversi maestri"1. Tento sborník sice nepatří mezi přední reprezentanty italské monodie, zcela neznámý však není. Pro nás je důležitý především jako domácí pramen italské monodie, ve kterém se navíc vyskytují některé dosud nepublikované a ojedinělé skladby. Prvotní informace o lobkowiczkém sborníku jsem čerpala z příspěvků dvou různých autorů. Vůbec prvním a dlužno říci jediným autorem, který se zabýval výhradně naším lobkowiczkým sborníkem byl německý muzikolog Paul Nettl2. Na tuto práci navazuje z chronologického hlediska Nigel Fortune3. Oba autoři se zabývají jednak obsahem našeho sborníku, jednak podchycují širší souvislosti a na jejich pozadí se věnují tématu italské monodie jako takové. Také já jsem se tématem italské monodie, které bezprostředně souvisí s naším sborníkem, začala zabývat. Své poznatky jsem čerpala především z obsáhlé práce Rackovy, který prostudoval na 300 pramenů italské monodie a zobecnil je v rozsáhlé pojednání4 o italské monodii s mnohými konkrétními příklady.cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990011109310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV