Nové technologie a filmová hudba na přelomu 20. a 21. století
New technologies and film music at the turn of the 21st century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20839Identifikátory
SIS: 72530
Kolekce
- Kvalifikační práce [23728]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, Ivan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
25. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce se zabývá vztahem novodobých zvukových technologií a estetiky moderní filmové hudby. Zkoumaným obdobím je počátek 90. let 20. století po současnost. Základním cílem práce je definovat estetické kvality, které do oblasti filmové hudby přinesl zejména mohutný vývoj na poli tónových generátorů, a podrobněji popsat hlavní rysy tohoto typu zvukových technologií. Analyzovány jsou jevy související s vybraným zvukovým a hudebním software i hardware, a také role videoher a technologických předělů, které měly na utváření estetiky moderní filmové hudby velký vliv. Metodou práce je rozbor podstatných technologických prvků oblasti tónových generátorů, jejich vnitřních struktur i celkového vývojového a společenského kontextu a důsledků, které mají na estetickou stránku filmové hudby. Práce se dále snaží odpovědět na otázku, proč jsou některé aspekty technologie preferovány před jinými, sleduje také vliv komerce a podobu sociálních sítí, kde se setkávají tvůrci i uživatelé sample technologií.
This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic quality that huge developments in the field of tone generators helped to bring into the area of film music, and describe in detail the major features of this type of sound technology. The phenomena which relates chosen sound, musical software and hardware are analyzed as well as the role of video-games and technological innovations, which had a big influence on creating the aesthetics of modern film music. The method of this work is analyzing the depending technological components of tone generators, the inside structure and the entire developing and social context and effects, which have for aesthetics of the film music. Next this work is also trying to answer the question why are some of the aspects of technology preferred more than the others. It watches the influence of commerce and the shape of the social nets, where the authors and users of the sample technologies meet.