Sociální začleňování vietnamských žáků s odlišnou kulturou a mateřským jazykem do života na základní škole
Social integration of Vietnamese students with a different culture and mother language into primary school life
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203095Identifikátory
SIS: 278267
Kolekce
- Kvalifikační práce [1611]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pěnkava, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika
Katedra / ústav / klinika
Evangelická teologická fakulta
Datum obhajoby
9. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem diplomové práce je zmapovat problematiku sociálního začleňování vietnamských žáků s odlišnou kulturou a mateřským jazykem do života na základní škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na seznámení země, odkud Vietnamci přicházejí do České republiky, a na jejich odlišnosti v chování a kulturních zvyklostech. V další částijsoupopsánymožné překážkysociálníhozačleňování vietnamských žáků do škol a průběh integrace těchto žáků do českých škol. Obsahem praktické části je kazuistika. Na případech 3 vietnamských žáků je prezentováno, jak probíhá začleňování těchto žáků do života škol včetně metod, postupů a podpůrných opatření v tomto dlouhodobém procesu.
The aim of this thesis is to map the issue of social inclusion of Vietnamese pupils with different culture and mother tongue into the life of primary school. The thesis includes a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on the introduction of the country from where the Vietnamese come to the Czech Republic and their differences in behaviour and cultural practices. The next part describes possible obstacles to the social inclusion of Vietnamese pupils in schools and the process of integration of these pupils into Czech schools. The practical part includes a case study. The cases of 3 Vietnamese pupils are used to present how the integration of these pupils into school life is carried out, including methods, procedures and support measures in this long-term process.
