Zobrazit minimální záznam

Preferované varianty angličtiny a jazyková kompetence: Britská vs. americká angličtina mezi českými studenty a učiteli
dc.contributor.advisorLuef, Eva Maria
dc.creatorŠtůlová, Anne-Marie
dc.date.accessioned2025-07-19T09:15:46Z
dc.date.available2025-07-19T09:15:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/201540
dc.description.abstractGenerally, the Czech high school students are initially instructed in British English, aligning with the prevalent use of British grammar, pronunciation, and lexis in the educational materials used in Czech elementary and secondary schools. However, according to the hypothesis, high school students are able to instinctively explore the differences between American English (AmE) and British English (BrE), a trend influenced by the increased exposure to American culture in the 21st century driven by today's technological advancement and the internet. While students are immersed in both American and British culture, their teachers are still guided to use materials that predominantly teach British English. The thesis will focus on both students' and teachers' preferences to use British English or American English. This research will be done through distribution of two online questionnaires administered to high school students (aged 17-19) and teachers, which will contain questions focused on the comparison between BrE and AmE. The students' questionnaires will not only include questions about the students' opinions and preferences between BrE and AmE but also a section emphasizing the practical application of student's use of English. The second questionnaire will ask teachers about their views and...en_US
dc.description.abstractObecně se studenti na českých základních školách učí britskou angličtinu, hlavním důvodem je převažující používání britské gramatiky, výslovnosti a lexika ve vzdělávacích materiálech využívaných pro výuku studentů na českých základních a středních školách. Nicméně vycházíme z hypotézy, že středoškolští studenti jsou v současné době schopni instinktivně rozlišit mezi americkou angličtinou (AmA) a britskou angličtinou (BrA), díky nárůstu kontaktu dětí s americkou kulturou ve 21. století, který je dán rychlým vývojem moderní technologie a internetu. I přestože studenti jsou obklopeni jak britskou, tak americkou kulturou, učitelé jsou stále vedeni používat materiály, které jsou zaměřeny primárně na britskou angličtinu. Tato práce se bude zabývat analýzou preferencí a úrovni užívaní variací americké a britské angličtiny studentů. Zároveň se také zaměří na učitele a jejich přístup k variacím angličtiny a také výuce americké a britské angličtiny. Výzkum bude proveden distribucí dvou online dotazníků studentům středních škol (ve věku 17-19 let) a také učitelům. Součástí dotazníků budou otázky zaměřené na srovnání BrA a AmA. Dotazník cílený na studenty se nebude pouze zabývat přístupem studentů k rozdílům variací BrA a AmA ale i na praktické používaní jednotlivých variací. Druhý dotazník se bude ptát...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbritská a americká angličtina|variace angličtiny|akvizice L2|učebnice angličtiny|české střední školy|3. ročník|americká kultura|český vzdělávací systemcs_CZ
dc.subjectBritish and American English|English Variants|L2 acquisition|English Textbooks|Czech High Schools|Year 3|American culture|Czech Education systemen_US
dc.titleEnglish Variant Preferences and Competency: British vs. American English among Czech Students and Teachersen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-12
dc.description.departmentInstitute of Linguisticsen_US
dc.description.departmentÚstav lingvistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268089
dc.title.translatedPreferované varianty angličtiny a jazyková kompetence: Britská vs. americká angličtina mezi českými studenty a učitelics_CZ
dc.contributor.refereeSavčenko, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika-amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika-amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csObecně se studenti na českých základních školách učí britskou angličtinu, hlavním důvodem je převažující používání britské gramatiky, výslovnosti a lexika ve vzdělávacích materiálech využívaných pro výuku studentů na českých základních a středních školách. Nicméně vycházíme z hypotézy, že středoškolští studenti jsou v současné době schopni instinktivně rozlišit mezi americkou angličtinou (AmA) a britskou angličtinou (BrA), díky nárůstu kontaktu dětí s americkou kulturou ve 21. století, který je dán rychlým vývojem moderní technologie a internetu. I přestože studenti jsou obklopeni jak britskou, tak americkou kulturou, učitelé jsou stále vedeni používat materiály, které jsou zaměřeny primárně na britskou angličtinu. Tato práce se bude zabývat analýzou preferencí a úrovni užívaní variací americké a britské angličtiny studentů. Zároveň se také zaměří na učitele a jejich přístup k variacím angličtiny a také výuce americké a britské angličtiny. Výzkum bude proveden distribucí dvou online dotazníků studentům středních škol (ve věku 17-19 let) a také učitelům. Součástí dotazníků budou otázky zaměřené na srovnání BrA a AmA. Dotazník cílený na studenty se nebude pouze zabývat přístupem studentů k rozdílům variací BrA a AmA ale i na praktické používaní jednotlivých variací. Druhý dotazník se bude ptát...cs_CZ
uk.abstract.enGenerally, the Czech high school students are initially instructed in British English, aligning with the prevalent use of British grammar, pronunciation, and lexis in the educational materials used in Czech elementary and secondary schools. However, according to the hypothesis, high school students are able to instinctively explore the differences between American English (AmE) and British English (BrE), a trend influenced by the increased exposure to American culture in the 21st century driven by today's technological advancement and the internet. While students are immersed in both American and British culture, their teachers are still guided to use materials that predominantly teach British English. The thesis will focus on both students' and teachers' preferences to use British English or American English. This research will be done through distribution of two online questionnaires administered to high school students (aged 17-19) and teachers, which will contain questions focused on the comparison between BrE and AmE. The students' questionnaires will not only include questions about the students' opinions and preferences between BrE and AmE but also a section emphasizing the practical application of student's use of English. The second questionnaire will ask teachers about their views and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav lingvistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV