Zobrazit minimální záznam

Greenwashing by the fossil fuel producers on Twitter
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorKučera, Karel
dc.date.accessioned2025-07-14T08:21:55Z
dc.date.available2025-07-14T08:21:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200949
dc.description.abstractTato diplomová práce se týká komunikace producentů fosilních paliv na sociální síti X (Twitter). Hlavním cílem práce bylo zjistit, jestli se producenti fosilních paliv dopouští na této platformě greenwashingu. Sledovány byly společnosti Chevron, ExxonMobil, BP, Shell a TotalEnergies ve dvou obdobích (2019 a 2023). Greenwashing byl v této práci pojat především ve smyslu nadměrné komunikace vybraných témat. Proto byla data zpracována kvantitativně. Zaznamenáno a vyhodnoceno bylo celkem 1 810 příspěvků. Bylo zjištěno, že producenti fosilních paliv dopouští greenwashingu. Dále bylo zjištěno, že se daným společnostem daří snižovat své emise. Toto snížení však není tak významné, aby odpovídalo jejich komunikaci na sociální síti X (Twitter). Počet příspěvků těchto společností v roce 2023 poklesl oproti roku 2019, avšak došlo ke zvýšení koncentrace greenwashingových příspěvků. Komunikace jednotlivých společností byla do detailu rozebrána u každé z nich.cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis concerns the communication of fossil fuel producers on social network X (Twitter). The main goal of the thesis was to find out if fossil fuel producers commit greenwashing on this platform. The companies monitored were Chevron, ExxonMobil, BP, Shell and TotalEnergies in two periods (2019 and 2023). Greenwashing was mainly conceived in this thesis in terms of over-communication of selected topics. Therefore, the data was processed quantitatively. A total of 1,810 contributions were recorded and evaluated. It was found that fossil fuel producers commit greenwashing. It was also found that the companies in question are succeeding in reducing their emissions. However, this reduction is not significant enough to match their communication on social network X (Twitter). The number of posts by these companies in 2023 decreased compared to 2019, but there was an increase in the concentration of greenwashing posts. The communication of each company has been analysed in detail for each company.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGreenwashingen_US
dc.subjectfossil fuel producersen_US
dc.subjectoil companiesen_US
dc.subjectemissionsen_US
dc.subjectsocial network Xen_US
dc.subjectsocial network Twitteren_US
dc.subjectmedia communicationen_US
dc.subjectGreenwashingcs_CZ
dc.subjectproducenti fosilních palivcs_CZ
dc.subjectropné společnostics_CZ
dc.subjectemisecs_CZ
dc.subjectsociální síť Xcs_CZ
dc.subjectsociální síť Twittercs_CZ
dc.subjectmediální komunikacecs_CZ
dc.titleGreenwashing producentů fosilních paliv na síti Twittercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-23
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId269547
dc.title.translatedGreenwashing by the fossil fuel producers on Twitteren_US
dc.contributor.refereeLütke Notarp, Ulrike
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se týká komunikace producentů fosilních paliv na sociální síti X (Twitter). Hlavním cílem práce bylo zjistit, jestli se producenti fosilních paliv dopouští na této platformě greenwashingu. Sledovány byly společnosti Chevron, ExxonMobil, BP, Shell a TotalEnergies ve dvou obdobích (2019 a 2023). Greenwashing byl v této práci pojat především ve smyslu nadměrné komunikace vybraných témat. Proto byla data zpracována kvantitativně. Zaznamenáno a vyhodnoceno bylo celkem 1 810 příspěvků. Bylo zjištěno, že producenti fosilních paliv dopouští greenwashingu. Dále bylo zjištěno, že se daným společnostem daří snižovat své emise. Toto snížení však není tak významné, aby odpovídalo jejich komunikaci na sociální síti X (Twitter). Počet příspěvků těchto společností v roce 2023 poklesl oproti roku 2019, avšak došlo ke zvýšení koncentrace greenwashingových příspěvků. Komunikace jednotlivých společností byla do detailu rozebrána u každé z nich.cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis concerns the communication of fossil fuel producers on social network X (Twitter). The main goal of the thesis was to find out if fossil fuel producers commit greenwashing on this platform. The companies monitored were Chevron, ExxonMobil, BP, Shell and TotalEnergies in two periods (2019 and 2023). Greenwashing was mainly conceived in this thesis in terms of over-communication of selected topics. Therefore, the data was processed quantitatively. A total of 1,810 contributions were recorded and evaluated. It was found that fossil fuel producers commit greenwashing. It was also found that the companies in question are succeeding in reducing their emissions. However, this reduction is not significant enough to match their communication on social network X (Twitter). The number of posts by these companies in 2023 decreased compared to 2019, but there was an increase in the concentration of greenwashing posts. The communication of each company has been analysed in detail for each company.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV