Zobrazit minimální záznam

Green chemistry as a tool to mitigate chemophobia
dc.contributor.advisorTeplý, Pavel
dc.creatorPientková, Barbora
dc.date.accessioned2025-07-11T09:40:14Z
dc.date.available2025-07-11T09:40:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200882
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce se věnuje problematice zelené chemie, chemofobie a tvorbě pracovních listů, které implementují tato nová témata do výuky chemie, potažmo do environmentální výchovy. Teoretická část práce se zabývá rešerší jednotlivých témat z dostupných zdrojů včetně současného stavu poznání o jejich styčných bodech. Praktická část se zaměřuje na tvorbu jednotlivých úloh a následně pracovních listů k tématům zelená chemie a chemofobie. Byla vytvořena verze pracovního listu pro základní školy s osmi, pro gymnázia s deseti a pro semináře se dvěma úlohami. Ke každé úloze byly navíc zpracovány její cíle a autorské řešení pro učitele. Zvláštní pozornost byla věnována nejen kognitivním, ale i afektivním cílům výuky. Přílohu bakalářské práce tvoří tři pracovní listy ve verzi zadání a zadání s řešením.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the issues of green chemistry and chemophobia as well as creating worksheets that implement these novel topics into chemistry education and environmental classes. The theoretical part of the thesis discusses current research of each topic, including current understanding of the overlapping areas. The practical part focuses on the creation of individual tasks and worksheets based on topics of green chemistry and chemophobia. First worksheet with eight tasks is intended for primary school, the second worksheet intended for secondary schools includes ten tasks and the third for chemistry seminars contains additional two tasks. Each task was complemented by learning objectives and author's solution objectives. Special attention was paid not only to cognitive but also to affective learning objectives. The appendix of the thesis consists of the three worksheets with and without author's solution.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectGreen chemistryen_US
dc.subjectchemophobiaen_US
dc.subject12 principlesen_US
dc.subjectchemistry educationen_US
dc.subjectworksheeten_US
dc.subjectZelená chemiecs_CZ
dc.subjectchemofobiecs_CZ
dc.subject12 principůcs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectpracovní listcs_CZ
dc.titleZelená chemie jako nástroj na zmírnění chemofobiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-20
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Chemistry Educationen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId276014
dc.title.translatedGreen chemistry as a tool to mitigate chemophobiaen_US
dc.contributor.refereeJanoušková, Svatava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistry for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Chemistry Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce se věnuje problematice zelené chemie, chemofobie a tvorbě pracovních listů, které implementují tato nová témata do výuky chemie, potažmo do environmentální výchovy. Teoretická část práce se zabývá rešerší jednotlivých témat z dostupných zdrojů včetně současného stavu poznání o jejich styčných bodech. Praktická část se zaměřuje na tvorbu jednotlivých úloh a následně pracovních listů k tématům zelená chemie a chemofobie. Byla vytvořena verze pracovního listu pro základní školy s osmi, pro gymnázia s deseti a pro semináře se dvěma úlohami. Ke každé úloze byly navíc zpracovány její cíle a autorské řešení pro učitele. Zvláštní pozornost byla věnována nejen kognitivním, ale i afektivním cílům výuky. Přílohu bakalářské práce tvoří tři pracovní listy ve verzi zadání a zadání s řešením.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the issues of green chemistry and chemophobia as well as creating worksheets that implement these novel topics into chemistry education and environmental classes. The theoretical part of the thesis discusses current research of each topic, including current understanding of the overlapping areas. The practical part focuses on the creation of individual tasks and worksheets based on topics of green chemistry and chemophobia. First worksheet with eight tasks is intended for primary school, the second worksheet intended for secondary schools includes ten tasks and the third for chemistry seminars contains additional two tasks. Each task was complemented by learning objectives and author's solution objectives. Special attention was paid not only to cognitive but also to affective learning objectives. The appendix of the thesis consists of the three worksheets with and without author's solution.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV