Support for Dynamic Entity Management within the Faculty CMS
Podpora pro dynamickou správu entit v rámci fakultního CMS
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200815Identifiers
Study Information System: 281204
Collections
- Kvalifikační práce [11606]
Author
Advisor
Referee
Bednárek, David
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Programming and Software Development
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
20. 6. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
systém pro správu obsahu|CMS|PHPKeywords (English)
content management system|CMS|PHPTato práce představuje návrh a implementaci frameworku pro správu strukturovaného obsahu na webových stránkách Informatické sekce MFF UK. Cílem frameworku je rozšířit stávající systém pro správu obsahu a umožnit jednotlivým uživatelům vkládat a spravovat obsah buď ručně, nebo prostřednictvím automatizovaného importu. Systém zavádí koncept konfigurovatelných entitních typů a podporuje řízení přístupu na základě rolí, schvalovací postup a nouzové skrytí obsahu. Framework byl navržen s důrazem na obecnost a budoucí rozšiřitelnost. Jeho funkčnost je demonstrována integrací do stávajícího fakultního systému spolu s doprovodnou dokumentací, instalačním návodem a vyhodnocením současných omezení a možností dalšího vývoje.
This thesis presents the design and implementation of a framework for managing structured content on the website of the School of Computer Science at Charles University. The goal of the framework is to extend the existing faculty content management system (CMS) by enabling individual users to contribute and manage content either manually or through automated data import. The system introduces the concept of configurable entity types and supports role-based access control, approval workflows, and emergency content blocking. The framework was developed with a focus on generality and future extensibility. Its functionality is demonstrated through integration into the existing faculty CMS, along with documentation, installation instructions, and an evaluation of current limitations and possible future enhancements.