Zobrazit minimální záznam

Hex Squared
dc.contributor.advisorLorenc, Matyáš
dc.creatorMazáč, Martin
dc.date.accessioned2025-07-11T09:11:04Z
dc.date.available2025-07-11T09:11:04Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200804
dc.description.abstractTato práce představuje Hex2 , variantu deskové hry Hex pro tři hráče hranou na šesti- úhelníkovém herním plánu. Přidání třetího hráče otevírá zcela nové strategické možnosti a výrazně zvyšuje celkovou složitost hry. Pro zkoumání efektivních způsobů hraní Hex2 bylo vytvořeno a otestováno několik typů AI agentů: od jednoduchých heuristik či adap- tivních založených na evoluci, přes Monte Carlo Tree Search (MCTS), až po MCTS řízené neuronovou sítí. Tito agenti byli navzájem porovnáváni v sérii zápasů. Výsledky ukazují, že jednoduché strategie nejsou dostatečně silné a nejlepší výkony podávají metody zalo- žené na prohledávání, zejména MCTS s podporou neuronové sítě. Práce přináší analýzu hry, její implementaci a nabízí shrnutí možností umělé inteligence ve hrách pro více hráčů.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis introduces Hex2 , a three-player variant of the board game Hex played on a hexagonal grid. Adding a third player opens up entirely new strategic possibilities and significantly increases the game's complexity. To explore effective ways of playing Hex Squared, several types of AI agents were designed and evaluated, ranging from simple heuristics and their adaptive variants based on evolutionary algorithms, to Monte Carlo Tree Search (MCTS) and its variant guided by a neural network. These agents were tested against each other in a series of matches. The results show that simple strategies are insufficient, and search-based methods, particularly MCTS enhanced with a neural network, perform best. This work presents the analysis of Hex2 and offers insights into the potential of AI in multiplayer games, along with its web based implementation.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectHex|Monte Carlo Tree Search|Self-Play|Reinforcement learning|Neural Networken_US
dc.subjectHex|Monte Carlo Tree Search|Self-Play|Zpětnovazební učení|Neuronová síťcs_CZ
dc.titleHex Squareden_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-20
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId270242
dc.title.translatedHex Squaredcs_CZ
dc.contributor.refereeFink, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce představuje Hex2 , variantu deskové hry Hex pro tři hráče hranou na šesti- úhelníkovém herním plánu. Přidání třetího hráče otevírá zcela nové strategické možnosti a výrazně zvyšuje celkovou složitost hry. Pro zkoumání efektivních způsobů hraní Hex2 bylo vytvořeno a otestováno několik typů AI agentů: od jednoduchých heuristik či adap- tivních založených na evoluci, přes Monte Carlo Tree Search (MCTS), až po MCTS řízené neuronovou sítí. Tito agenti byli navzájem porovnáváni v sérii zápasů. Výsledky ukazují, že jednoduché strategie nejsou dostatečně silné a nejlepší výkony podávají metody zalo- žené na prohledávání, zejména MCTS s podporou neuronové sítě. Práce přináší analýzu hry, její implementaci a nabízí shrnutí možností umělé inteligence ve hrách pro více hráčů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis introduces Hex2 , a three-player variant of the board game Hex played on a hexagonal grid. Adding a third player opens up entirely new strategic possibilities and significantly increases the game's complexity. To explore effective ways of playing Hex Squared, several types of AI agents were designed and evaluated, ranging from simple heuristics and their adaptive variants based on evolutionary algorithms, to Monte Carlo Tree Search (MCTS) and its variant guided by a neural network. These agents were tested against each other in a series of matches. The results show that simple strategies are insufficient, and search-based methods, particularly MCTS enhanced with a neural network, perform best. This work presents the analysis of Hex2 and offers insights into the potential of AI in multiplayer games, along with its web based implementation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV