| dc.contributor.advisor | Petříček, Tomáš | |
| dc.creator | Goldscheiderová, Sára | |
| dc.date.accessioned | 2025-07-09T23:25:33Z | |
| dc.date.available | 2025-07-09T23:25:33Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/200708 | |
| dc.description.abstract | Složitost simulací pandemií způsobuje, že jsou pro veřejnost často nejasné a obtížné k pochopení. Přestože je kritické uvažování nezbytné pro správné pochopení výsledků těchto simulací, současné metody v tomto ohledu selhá- vají. Důsledkem toho lidé simulacím často nedůvěřují, nechápou je, a neví, co si z nich ve skutečnosti odnést. Tato práce si klade dva cíle. Prvním je navrhnout interaktivní simulaci pandemie, která podporuje kritické uvažo- vání. Druhým je implementovat nastavitelnou komponentu, která neprogra- mátorům pomůže takové simulace jednoduše vytvářet. Skrz tento design pak můžeme ukázat, jak by se mohly budoucí modely simulací stát společensky přínosnějšími. | cs_CZ |
| dc.description.abstract | The complexity of pandemic simulations often makes them opaque and difficult to understand for the general public. Critical thinking is essential for understanding the results of these simulations, but the current methods are lacking in this regard. They commonly leave people skeptical and unable to comprehend the implications of the simulations. The aims of this thesis are twofold. First, we design an interactive pandemic simulation to encourage critical thinking. Second, we implement it as an embeddable and easy to configure component, which can be used by non-programmers to create such simulations. Through this simulation design, we can illustrate how future models can be made more socially beneficial and how they can be used to educate the public. | en_US |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | simulation|data visualization | en_US |
| dc.subject | simulation|data visualization | cs_CZ |
| dc.title | Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking | cs_CZ |
| dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2025 | |
| dcterms.dateAccepted | 2025-06-19 | |
| dc.description.department | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
| dc.description.department | Department of Distributed and Dependable Systems | en_US |
| dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
| dc.identifier.repId | 283116 | |
| dc.title.translated | Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking | en_US |
| dc.contributor.referee | Kofroň, Jan | |
| thesis.degree.name | Bc. | |
| thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
| thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
| thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
| uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systems | en_US |
| uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
| uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
| thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Excellent | en_US |
| uk.abstract.cs | Složitost simulací pandemií způsobuje, že jsou pro veřejnost často nejasné a obtížné k pochopení. Přestože je kritické uvažování nezbytné pro správné pochopení výsledků těchto simulací, současné metody v tomto ohledu selhá- vají. Důsledkem toho lidé simulacím často nedůvěřují, nechápou je, a neví, co si z nich ve skutečnosti odnést. Tato práce si klade dva cíle. Prvním je navrhnout interaktivní simulaci pandemie, která podporuje kritické uvažo- vání. Druhým je implementovat nastavitelnou komponentu, která neprogra- mátorům pomůže takové simulace jednoduše vytvářet. Skrz tento design pak můžeme ukázat, jak by se mohly budoucí modely simulací stát společensky přínosnějšími. | cs_CZ |
| uk.abstract.en | The complexity of pandemic simulations often makes them opaque and difficult to understand for the general public. Critical thinking is essential for understanding the results of these simulations, but the current methods are lacking in this regard. They commonly leave people skeptical and unable to comprehend the implications of the simulations. The aims of this thesis are twofold. First, we design an interactive pandemic simulation to encourage critical thinking. Second, we implement it as an embeddable and easy to configure component, which can be used by non-programmers to create such simulations. Through this simulation design, we can illustrate how future models can be made more socially beneficial and how they can be used to educate the public. | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
| thesis.grade.code | 1 | |
| uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
| uk.thesis.defenceStatus | O | |