Show simple item record

Inclusivity within the skateboarding culture: Women's experiences with Instagram skateboarding communities
dc.contributor.advisorŘičicová, Hana
dc.creatorOstřížková, Ema
dc.date.accessioned2025-07-09T23:09:52Z
dc.date.available2025-07-09T23:09:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200660
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu a interpretaci zkušeností žen ve skateboardingu s využíváním Instagramu v rámci jejich reprezentace a viditelnosti v rámci skateboardingové kultury. V teoretické části se zabývá nejdříve historickými aspekty exkluze žen ve skateboardingu a následně se obrací k jejich inkluzi skrze nová média. Text se opírá o teorii symbolické anihilace, participativní kulturu a feministickou separatistickou teorii. Dále se zakládá na důležitosti sdíleného obsahu, ale také výběru platformy. Cílem výzkumu je analyzovat zkušenosti žen s využíváním Instagramu v kontextu jejich pozice ve skateboardingové kultuře. Práce využívá v rámci kvalitativního výzkumu Interpretativní fenomenologické analýzy a pro sběr dat provádí hloubkové polostrukturované rozhovory. Analýza a interpretace dat ukázala Instagram jako prostředek ke komunikaci se skateboardingovou komunitou a k upevňování pozice v rámci této komunity a dále jako platformu, která se jeví jako zásadní pro přístupnost reprezentace žen ve skateboardingu. Zároveň poukázala na pozici Instagramu jakožto extenzi k offline komunitám, které jím nemohou být nahrazeny. Všechny tyto výsledky se vztahují výhradně ke zkušenostem a prožívání konkrétních žen, které byly předmětem tohoto výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the analysis and interpretation of women's experiences in skateboarding with the use of Instagram in the context of their representation and visibility within skateboarding culture. The theoretical part first deals with the historical aspects of women's exclusion in skateboarding and then turns to their inclusion through new media. The text is based on the theory of symbolic annihilation, participatory culture and feminist separatism theory. It puts emphasis not only on the content of a shared message, but also on the choice of a platform. The aim of the research is to analyse women's experiences with the use of Instagram in the context of their position in skateboarding culture. The qualitative research uses Interpretative phenomenological analysis and conducts in-depth semi-structured interviews for data collection. The analysis and interpretation of the data showed Instagram as a means of communicating with the skateboarding community and strengthening of a position within this community, and as a platform that appears to be essential for the accessibility of women's representation in skateboarding. It also pointed out the position of Instagram as an extension to offline communities that it cannot replace. All these results relate exclusively to the experiences...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleInkluzivita v rámci skateboardové kultury: Zkušenosti žen s instagramovými skateboardovými komunitamics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-19
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId275352
dc.title.translatedInclusivity within the skateboarding culture: Women's experiences with Instagram skateboarding communitiesen_US
dc.contributor.refereeVlčková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu a interpretaci zkušeností žen ve skateboardingu s využíváním Instagramu v rámci jejich reprezentace a viditelnosti v rámci skateboardingové kultury. V teoretické části se zabývá nejdříve historickými aspekty exkluze žen ve skateboardingu a následně se obrací k jejich inkluzi skrze nová média. Text se opírá o teorii symbolické anihilace, participativní kulturu a feministickou separatistickou teorii. Dále se zakládá na důležitosti sdíleného obsahu, ale také výběru platformy. Cílem výzkumu je analyzovat zkušenosti žen s využíváním Instagramu v kontextu jejich pozice ve skateboardingové kultuře. Práce využívá v rámci kvalitativního výzkumu Interpretativní fenomenologické analýzy a pro sběr dat provádí hloubkové polostrukturované rozhovory. Analýza a interpretace dat ukázala Instagram jako prostředek ke komunikaci se skateboardingovou komunitou a k upevňování pozice v rámci této komunity a dále jako platformu, která se jeví jako zásadní pro přístupnost reprezentace žen ve skateboardingu. Zároveň poukázala na pozici Instagramu jakožto extenzi k offline komunitám, které jím nemohou být nahrazeny. Všechny tyto výsledky se vztahují výhradně ke zkušenostem a prožívání konkrétních žen, které byly předmětem tohoto výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the analysis and interpretation of women's experiences in skateboarding with the use of Instagram in the context of their representation and visibility within skateboarding culture. The theoretical part first deals with the historical aspects of women's exclusion in skateboarding and then turns to their inclusion through new media. The text is based on the theory of symbolic annihilation, participatory culture and feminist separatism theory. It puts emphasis not only on the content of a shared message, but also on the choice of a platform. The aim of the research is to analyse women's experiences with the use of Instagram in the context of their position in skateboarding culture. The qualitative research uses Interpretative phenomenological analysis and conducts in-depth semi-structured interviews for data collection. The analysis and interpretation of the data showed Instagram as a means of communicating with the skateboarding community and strengthening of a position within this community, and as a platform that appears to be essential for the accessibility of women's representation in skateboarding. It also pointed out the position of Instagram as an extension to offline communities that it cannot replace. All these results relate exclusively to the experiences...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV