Zobrazit minimální záznam

Realization of personal and social education at the Grammar school Na Zatlance
dc.contributor.advisorValenta, Josef
dc.creatorBostlová, Veronika
dc.date.accessioned2025-07-09T22:37:51Z
dc.date.available2025-07-09T22:37:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200562
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zabývá realizací osobnostní a sociální výchovy a to na konkrétním příkladu realizace této výchovy na gymnáziu Na Zatlance. Cílem práce je zjistit a popsat, jak je realizována osobnostní a sociální výchova na tomto gymnáziu. V teoretické části práce jsou nejprve představeny pojmy, které vytváří nezbytný kontext pro empirickou část. Je zde představena osobnostní a sociální výchova jako obor, dále se zde nachází kapitola o alternativních a inovativních školách, která je důležitá pro kontext výzkumného terénu a poté kapitola objasňující, jak je osobnostní a sociální výchova ukotvena v současném rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Výzkum realizovaný v rámci této práce byl pojat jako případová studie realizace osobnostní a sociální výchovy na zvolené škole. V empirické části práce je představena metodologie výzkumu a poté výsledky výzkumu. Jsou jimi zjištění, která se vztahují k předmětu osobnostní a sociální výchova - popis vzniku předmětu, organizace předmětu, obsah předmětu, popis přímé realizace hodin i realizace ve speciálních formách. Dále zjištění, která představují další možnosti, v jakých se studenti s tématy osobnostní a sociální výchovy na škole potkávají i mimo zmíněný předmět. A také zjištění, jaké přínosy a výzvy výuky osobnostní a sociální výchovy na...cs_CZ
dc.description.abstract(in English) This thesis deals with the realization of personal and social education on the specific example of the realization of this education at the Na Zatlance Grammar School. The aim of the thesis is to find out and describe how personal and social education is realized at this grammar school. In the theoretical part of the thesis there are first introduced concepts, which create the necessary context for the empirical part. It introduces personal and social education as a discipline, then there is a chapter on alternative and innovative schools, which is important for the context of the research field, and then a chapter explaining how personal and social education is anchored in the current framework curriculum for grammar schools. The research realized in this thesis was conceived as a case study of the realization of personal and social education in the chosen school. The empirical part of the thesis presents the research methodology and then the research results. These are the findings related to the subject of personal and social education - a description of the origin of the subject, the organization of the subject, the content of the subject, a description of the direct realization of the lessons and the realization in special forms. In addition, the findings that present other ways...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpersonal and social education|grammar school|alternative program|cross-cutting theme|case studyen_US
dc.subjectosobnostní a sociální výchova|gymnázium|alternativní program|průřezové téma|případová studiecs_CZ
dc.titleRealizace osobnostní a sociální výchovy na Gymnáziu Na Zatlancecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId262339
dc.title.translatedRealization of personal and social education at the Grammar school Na Zatlanceen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zabývá realizací osobnostní a sociální výchovy a to na konkrétním příkladu realizace této výchovy na gymnáziu Na Zatlance. Cílem práce je zjistit a popsat, jak je realizována osobnostní a sociální výchova na tomto gymnáziu. V teoretické části práce jsou nejprve představeny pojmy, které vytváří nezbytný kontext pro empirickou část. Je zde představena osobnostní a sociální výchova jako obor, dále se zde nachází kapitola o alternativních a inovativních školách, která je důležitá pro kontext výzkumného terénu a poté kapitola objasňující, jak je osobnostní a sociální výchova ukotvena v současném rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Výzkum realizovaný v rámci této práce byl pojat jako případová studie realizace osobnostní a sociální výchovy na zvolené škole. V empirické části práce je představena metodologie výzkumu a poté výsledky výzkumu. Jsou jimi zjištění, která se vztahují k předmětu osobnostní a sociální výchova - popis vzniku předmětu, organizace předmětu, obsah předmětu, popis přímé realizace hodin i realizace ve speciálních formách. Dále zjištění, která představují další možnosti, v jakých se studenti s tématy osobnostní a sociální výchovy na škole potkávají i mimo zmíněný předmět. A také zjištění, jaké přínosy a výzvy výuky osobnostní a sociální výchovy na...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) This thesis deals with the realization of personal and social education on the specific example of the realization of this education at the Na Zatlance Grammar School. The aim of the thesis is to find out and describe how personal and social education is realized at this grammar school. In the theoretical part of the thesis there are first introduced concepts, which create the necessary context for the empirical part. It introduces personal and social education as a discipline, then there is a chapter on alternative and innovative schools, which is important for the context of the research field, and then a chapter explaining how personal and social education is anchored in the current framework curriculum for grammar schools. The research realized in this thesis was conceived as a case study of the realization of personal and social education in the chosen school. The empirical part of the thesis presents the research methodology and then the research results. These are the findings related to the subject of personal and social education - a description of the origin of the subject, the organization of the subject, the content of the subject, a description of the direct realization of the lessons and the realization in special forms. In addition, the findings that present other ways...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV