Zobrazit minimální záznam

Education and Innovation in the Prison Environment and Their Impact on the Initiation Phase of Desistance of Convicts in the Czech Republic
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorKříž, Jaroslav
dc.date.accessioned2025-07-08T09:11:34Z
dc.date.available2025-07-08T09:11:34Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200155
dc.description.abstractEducation in a prison environment is often perceived as a unique experience that provides convicts with an opportunity for personal development and self-reflection in an otherwise repressive and restrictive environment. In the Czech Republic, in the context of convict education, attention is primarily focused on formal education at secondary vocational schools of the prison service, but most convicts cannot participate in this education due to several barriers. The opportunity where educational activities can be intensively implemented, with the aim of preparing convicts for release as effectively as possible, is in the exit sections. These sections have been joined by an innovative open prison facility (Jiřice) since 2017, which is the only one in our environment so far. This dissertation presents an analysis of the influence of the prison environment on the process of convict education, with an emphasis on comparing educational experiences in regular prison sections and open prisons. Every convict who is currently in an open prison has this experience, since they come to this environment from regular sections. The research itself was carried out using semi-structured narrative interviews, which aimed to identify how convicts construct their experiences with education and learning while serving a...en_US
dc.description.abstractEdukace ve vězeňském prostředí je často vnímána jako jedinečná zkušenost, která poskytuje odsouzeným příležitost k osobnímu rozvoji a sebereflexi v jinak represivním a restriktivním prostředí. V České republice se v kontextu edukace odsouzených soustředí pozornost primárně na formální vzdělávání na středních odborných učilištích vězeňské služby ovšem tohoto vzdělávání se většina odsouzených na základě několika bariér nemůže zúčastnit. Možnost, kde se tak mohou intenzivně realizovat edukační aktivity, s cílem co nejefektivněji připravit odsouzené na propuštění, je na výstupních oddílech. K těmto oddílům od roku 2017 přibylo inovativní zařízení otevřená věznice (Jiřice), které je doposud jediné v našem prostředí. Tato disertační práce představuje analýzu vlivu vězeňského prostředí na proces edukace odsouzených, přičemž je kladen důraz na komparaci vzdělávacích zkušeností v běžných vězeňských oddílech a otevřené věznici. Tuto zkušenost má každý odsouzený, který se aktuálně nachází v otevřené věznici, jelikož do tohoto prostředí přichází z běžných oddílů. Samotné výzkumné šetření se realizovalo za použití polostrukturovaných narativních rozhovorů, které měly za cíl identifikovat, jak odsouzení konstruují své zkušenosti se vzděláváním a učením ve výkonu trestu odnětí svobody. V rámci této konstrukce...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectandragogyen_US
dc.subjecteducation of convictsen_US
dc.subjectdesistanceen_US
dc.subjectopen prisonen_US
dc.subjectprison environmenten_US
dc.subjectresocializationen_US
dc.subjecttransformative learningen_US
dc.subjectexecution of a prison sentenceen_US
dc.subjectandragogikacs_CZ
dc.subjectedukace odsouzenýchcs_CZ
dc.subjectdesistencecs_CZ
dc.subjectotevřená věznicecs_CZ
dc.subjectprostředí věznicecs_CZ
dc.subjectresocializacecs_CZ
dc.subjecttransformativní učenícs_CZ
dc.subjectvýkon trestu odnětí svobodycs_CZ
dc.titleEdukace ve vězeňském prostředí jako faktor ovlivňující iniciační fázi desistence odsouzených v České republicecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-17
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId230970
dc.title.translatedEducation and Innovation in the Prison Environment and Their Impact on the Initiation Phase of Desistance of Convicts in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHubálovská, Marie
dc.contributor.refereeŠvamberk Šauerová, Markéta
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csEdukace ve vězeňském prostředí je často vnímána jako jedinečná zkušenost, která poskytuje odsouzeným příležitost k osobnímu rozvoji a sebereflexi v jinak represivním a restriktivním prostředí. V České republice se v kontextu edukace odsouzených soustředí pozornost primárně na formální vzdělávání na středních odborných učilištích vězeňské služby ovšem tohoto vzdělávání se většina odsouzených na základě několika bariér nemůže zúčastnit. Možnost, kde se tak mohou intenzivně realizovat edukační aktivity, s cílem co nejefektivněji připravit odsouzené na propuštění, je na výstupních oddílech. K těmto oddílům od roku 2017 přibylo inovativní zařízení otevřená věznice (Jiřice), které je doposud jediné v našem prostředí. Tato disertační práce představuje analýzu vlivu vězeňského prostředí na proces edukace odsouzených, přičemž je kladen důraz na komparaci vzdělávacích zkušeností v běžných vězeňských oddílech a otevřené věznici. Tuto zkušenost má každý odsouzený, který se aktuálně nachází v otevřené věznici, jelikož do tohoto prostředí přichází z běžných oddílů. Samotné výzkumné šetření se realizovalo za použití polostrukturovaných narativních rozhovorů, které měly za cíl identifikovat, jak odsouzení konstruují své zkušenosti se vzděláváním a učením ve výkonu trestu odnětí svobody. V rámci této konstrukce...cs_CZ
uk.abstract.enEducation in a prison environment is often perceived as a unique experience that provides convicts with an opportunity for personal development and self-reflection in an otherwise repressive and restrictive environment. In the Czech Republic, in the context of convict education, attention is primarily focused on formal education at secondary vocational schools of the prison service, but most convicts cannot participate in this education due to several barriers. The opportunity where educational activities can be intensively implemented, with the aim of preparing convicts for release as effectively as possible, is in the exit sections. These sections have been joined by an innovative open prison facility (Jiřice) since 2017, which is the only one in our environment so far. This dissertation presents an analysis of the influence of the prison environment on the process of convict education, with an emphasis on comparing educational experiences in regular prison sections and open prisons. Every convict who is currently in an open prison has this experience, since they come to this environment from regular sections. The research itself was carried out using semi-structured narrative interviews, which aimed to identify how convicts construct their experiences with education and learning while serving a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV