dc.contributor.advisor | Harbichová, Ivana | |
dc.creator | Velas, Benjamin | |
dc.date.accessioned | 2025-07-07T10:10:19Z | |
dc.date.available | 2025-07-07T10:10:19Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/200078 | |
dc.description.abstract | Title: Motivational characteristics of amateur ice hockey players within the Regular hockey training model Objectives: The first objective is to describe the motivational structure (intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation) of amateur ice hockey players. The second objective is to compare this motivational structure across different player characteristics (age, length of sports experience etc.) Methods: This empirical, cross-sectional descriptive study was based on a questionnaire survey. The sample consisted of N = 82 amateur ice hockey players (mostly male, ages 22-56). Participants completed the Czech version of the standardized Sport Motivation Scale. Data were analyzed using basic descriptive statistics, Spearman correlations, and non-parametric group- comparison tests (Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test) due to non-normality of the scores. Results: Intrinsic motivation was dominant among the players. For instance, the intrinsic- achievement and intrinsic-stimulation subscales had average scores near 6 out of 7, whereas average scores for external regulation and amotivation were very low (~2.4 and 1.6, respectively). Thus, the typical player engaged in hockey primarily for enjoyment, personal growth, and excitement of the sport, with external rewards or pressures... | en_US |
dc.description.abstract | Název práce: Motivační charakteristiky amatérských hráčů ledního hokeje v rámci modelu Pravidelných hokejových tréninků Cíle práce: Prvním cílem této diplomové práce je popis motivační struktury (vnitřní motivace, vnější motivace, amotivace) amatérských hráčů hokeje. Druhým cílem je srovnání motivační struktury amatérských hráčů ledního hokeje dle různých charakteristik (věku, délky sportovní praxe atd.) Metodika práce: Jedná se o empiricko-teoretickou jednorázovou průřezovou studii (cross-sectional study) založenou na dotazníkovém šetření. Výzkumný soubor tvořilo N = 82 amatérských hráčů ledního hokeje (převážně muži ve věkovém rozmezí 22-56 let; průměr ~39,5 roku). Respondenti vyplňovali českou verzi standardizovaného dotazníku Sport Motivation Scale (SMS). K analýze dat byly využity základní deskriptivní statistiky. Vzhledem k nenormalitě dat byly pro srovnání motivace mezi skupinami použity neparametrické testy (Spearmanův korelační koeficient pro vztahy mezi proměnnými, Mann-Whitneyův U test či Kruskal-Wallisův test pro porovnání dvou či více skupin) Výsledky: U průměrného amatérského hokejisty převládala vnitřní motivace. Např. subškály "úspěch" a "stimulace" dosahovaly průměrů téměř 6 bodů z 7, zatímco průměrná hodnota vnější regulace byla velmi nízká (~2,4) a amotivace ~1,6. To znamená, že... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | sport motivation | en_US |
dc.subject | self-determination theory | en_US |
dc.subject | intrinsic motivation | en_US |
dc.subject | extrinsic motivation | en_US |
dc.subject | Sport Motivation Scale | en_US |
dc.subject | sportovní motivace | cs_CZ |
dc.subject | teorie sebedeterminace | cs_CZ |
dc.subject | vnitřní motivace | cs_CZ |
dc.subject | vnější motivace | cs_CZ |
dc.subject | Sport Motivation Scale | cs_CZ |
dc.title | Motivační charakteristiky amatérských hráčů ledního hokeje v rámci modelu Pravidelných hokejových tréninků | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-06-16 | |
dc.description.department | Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropology | en_US |
dc.description.department | Katedra společenskovědního základu v kinantropologii | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 266099 | |
dc.title.translated | Motivational characteristics of amateur ice hockey players within the Regular hockey training model | en_US |
dc.contributor.referee | Hubená, Kristýna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specialization | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologii | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specialization | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Motivační charakteristiky amatérských hráčů ledního hokeje v rámci modelu Pravidelných hokejových tréninků Cíle práce: Prvním cílem této diplomové práce je popis motivační struktury (vnitřní motivace, vnější motivace, amotivace) amatérských hráčů hokeje. Druhým cílem je srovnání motivační struktury amatérských hráčů ledního hokeje dle různých charakteristik (věku, délky sportovní praxe atd.) Metodika práce: Jedná se o empiricko-teoretickou jednorázovou průřezovou studii (cross-sectional study) založenou na dotazníkovém šetření. Výzkumný soubor tvořilo N = 82 amatérských hráčů ledního hokeje (převážně muži ve věkovém rozmezí 22-56 let; průměr ~39,5 roku). Respondenti vyplňovali českou verzi standardizovaného dotazníku Sport Motivation Scale (SMS). K analýze dat byly využity základní deskriptivní statistiky. Vzhledem k nenormalitě dat byly pro srovnání motivace mezi skupinami použity neparametrické testy (Spearmanův korelační koeficient pro vztahy mezi proměnnými, Mann-Whitneyův U test či Kruskal-Wallisův test pro porovnání dvou či více skupin) Výsledky: U průměrného amatérského hokejisty převládala vnitřní motivace. Např. subškály "úspěch" a "stimulace" dosahovaly průměrů téměř 6 bodů z 7, zatímco průměrná hodnota vnější regulace byla velmi nízká (~2,4) a amotivace ~1,6. To znamená, že... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Motivational characteristics of amateur ice hockey players within the Regular hockey training model Objectives: The first objective is to describe the motivational structure (intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation) of amateur ice hockey players. The second objective is to compare this motivational structure across different player characteristics (age, length of sports experience etc.) Methods: This empirical, cross-sectional descriptive study was based on a questionnaire survey. The sample consisted of N = 82 amateur ice hockey players (mostly male, ages 22-56). Participants completed the Czech version of the standardized Sport Motivation Scale. Data were analyzed using basic descriptive statistics, Spearman correlations, and non-parametric group- comparison tests (Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test) due to non-normality of the scores. Results: Intrinsic motivation was dominant among the players. For instance, the intrinsic- achievement and intrinsic-stimulation subscales had average scores near 6 out of 7, whereas average scores for external regulation and amotivation were very low (~2.4 and 1.6, respectively). Thus, the typical player engaged in hockey primarily for enjoyment, personal growth, and excitement of the sport, with external rewards or pressures... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologii | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |