Zobrazit minimální záznam

Test-retest reliabilita dotazníku PLOC
Test-retest reliabilita dotazníku PLOC
dc.contributor.advisorKomarc, Martin
dc.creatorBasoš, Marco
dc.date.accessioned2025-07-07T10:03:14Z
dc.date.available2025-07-07T10:03:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200072
dc.description.abstractTitle of the thesis: Test-retest reliability of the PLOC questionnaire. The aim of this bachelor thesis was to verify the test-retest reliability of the Czech version of the PLOC (Perceived Locus of Causality) questionnaire in the context of physical education at Czech secondary schools. The PLOC questionnaire is based on Self-Determination Theory and assesses a wide range of motivation types-from intrinsic motivation through four types of extrinsic regulation to amotivation. The empirical part of the study was conducted on a sample of 35 high school students who completed the questionnaire twice with a 14-day interval. Descriptive statistics, test-retest correlation coefficients (Pearson's r), and paired t-tests were performed. The results confirmed high reliability for most of the scales, with correlations exceeding 0.80, indicating good to excellent temporal stability. Furthermore, no statistically significant differences were found between the first and second measurements. Based on these findings, it can be concluded that the Czech version of the PLOC questionnaire is a suitable tool for assessing student motivation in physical education. The study also highlights the potential of using this tool in school settings and offers recommendations for its future use in both research and educational...en_US
dc.description.abstractNázov práce: Test-retest reliabilita dotazníka PLOC. Cieľom tejto bakalárskej práce bolo overiť test-retest spoľahlivosť (reliabilitu) českej verzie dotazníka PLOC (Perceived Locus of Causality) v kontexte telesnej výchovy na stredných školách v Českej republike. Dotazník PLOC vychádza z Teórie sebaurčenia (Self-Determination Theory) a hodnotí široké spektrum typov motivácie - od vnútornej motivácie cez štyri formy vonkajšej regulácie až po amotiváciu. Empirická časť práce bola realizovaná na vzorke 35 stredoškolákov, ktorí vyplnili dotazník dvakrát s odstupom 14 dní. Boli analyzované deskriptívne štatistiky, hodnoty test- retest korelácie (Pearsonov koeficient) a vykonaný bol aj párový t-test. Získané výsledky potvrdili vysokú spoľahlivosť dotazníka pri väčšine škál, kde korelácie presiahli hranicu 0,80, čo poukazuje na dobrú až výbornú stabilitu merania v čase. Zároveň sa nepreukázali štatisticky významné rozdiely medzi prvým a druhým meraním. Na základe týchto zistení možno konštatovať, že česká verzia dotazníka PLOC je vhodným nástrojom na hodnotenie motivácie žiakov v rámci telesnej výchovy. Práca zároveň upozorňuje na možnosť jeho využitia v školskom prostredí a poskytuje odporúčania pre jeho ďalšiu aplikáciu v praxi aj výskume. KLÍČOVÁ SLOVA motivácia, telesná výchova, PLOC, test-retest...cs_CZ
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectPLOCen_US
dc.subjecttest-retest reliabilityen_US
dc.subjectSelf-Determination Theoryen_US
dc.subjectmotiváciacs_CZ
dc.subjecttelesná výchovacs_CZ
dc.subjectPLOCcs_CZ
dc.subjecttest-retest reliabilitacs_CZ
dc.subjectTeória sebaurčeniacs_CZ
dc.titleTest-retest reliabilita dotazníku PLOCsk_SK
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-16
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId271360
dc.title.translatedTest-retest reliabilita dotazníku PLOCen_US
dc.title.translatedTest-retest reliabilita dotazníku PLOCcs_CZ
dc.contributor.refereeHarbichová, Ivana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázov práce: Test-retest reliabilita dotazníka PLOC. Cieľom tejto bakalárskej práce bolo overiť test-retest spoľahlivosť (reliabilitu) českej verzie dotazníka PLOC (Perceived Locus of Causality) v kontexte telesnej výchovy na stredných školách v Českej republike. Dotazník PLOC vychádza z Teórie sebaurčenia (Self-Determination Theory) a hodnotí široké spektrum typov motivácie - od vnútornej motivácie cez štyri formy vonkajšej regulácie až po amotiváciu. Empirická časť práce bola realizovaná na vzorke 35 stredoškolákov, ktorí vyplnili dotazník dvakrát s odstupom 14 dní. Boli analyzované deskriptívne štatistiky, hodnoty test- retest korelácie (Pearsonov koeficient) a vykonaný bol aj párový t-test. Získané výsledky potvrdili vysokú spoľahlivosť dotazníka pri väčšine škál, kde korelácie presiahli hranicu 0,80, čo poukazuje na dobrú až výbornú stabilitu merania v čase. Zároveň sa nepreukázali štatisticky významné rozdiely medzi prvým a druhým meraním. Na základe týchto zistení možno konštatovať, že česká verzia dotazníka PLOC je vhodným nástrojom na hodnotenie motivácie žiakov v rámci telesnej výchovy. Práca zároveň upozorňuje na možnosť jeho využitia v školskom prostredí a poskytuje odporúčania pre jeho ďalšiu aplikáciu v praxi aj výskume. KLÍČOVÁ SLOVA motivácia, telesná výchova, PLOC, test-retest...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the thesis: Test-retest reliability of the PLOC questionnaire. The aim of this bachelor thesis was to verify the test-retest reliability of the Czech version of the PLOC (Perceived Locus of Causality) questionnaire in the context of physical education at Czech secondary schools. The PLOC questionnaire is based on Self-Determination Theory and assesses a wide range of motivation types-from intrinsic motivation through four types of extrinsic regulation to amotivation. The empirical part of the study was conducted on a sample of 35 high school students who completed the questionnaire twice with a 14-day interval. Descriptive statistics, test-retest correlation coefficients (Pearson's r), and paired t-tests were performed. The results confirmed high reliability for most of the scales, with correlations exceeding 0.80, indicating good to excellent temporal stability. Furthermore, no statistically significant differences were found between the first and second measurements. Based on these findings, it can be concluded that the Czech version of the PLOC questionnaire is a suitable tool for assessing student motivation in physical education. The study also highlights the potential of using this tool in school settings and offers recommendations for its future use in both research and educational...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV