Zobrazit minimální záznam

Framework pro realtime realistické a interaktivní simulace shlukování zvířat
dc.contributor.advisorJežek, Pavel
dc.creatorVaic, Ondřej
dc.date.accessioned2025-07-01T09:27:41Z
dc.date.available2025-07-01T09:27:41Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199720
dc.description.abstractFlocking behavior of groups of animals is a fascinating natural phenomenon. In computer games, flocking simulations can enhance visual realism or create novel mechanics. This thesis presents a framework for flocking in the Unity game engine, designed for simple use by both game designers and programmers. The framework provides a modular architecture, allowing developers to add, remove, modify, or replace individual components, such as behaviors, enabling usage in various scenarios. Furthermore, the thesis introduces several novel theoretical advancements to the conventional methods of modeling flocking behavior. The thesis first deconstructs a flocking model into modular components. Each component is then analyzed from a theoretical perspective with existing imple- mentations to develop a robust and customizable flocking model. These ideas are then used to create a framework in Unity, structured as a modular paral- lel pipeline that allows customizability and improves performance. Additionally, a graphical user interface enables users to configure the pipeline without pro- gramming knowledge. The framework is later used to create a game scene, with animals using up to even 14 different behaviors. A key theoretical contribution enabling granular control over such complex flocking systems is the introduction...en_US
dc.description.abstractChování hejn skupin zvířat ("flocking") je fascinujícím přírodním fenoménem. V počítačových hrách mohou takové simulace zvyšovat vizuální realismus nebo vytvářet nové herní mechaniky. Tato diplomová práce představuje framework pro flocking v herním enginu Unity, který je navržen pro snadné použití herními de- signéry nebo programátory. Framework poskytuje modulární architekturu, která umožňuje vývojářům přidávat, odebírat, upravovat nebo nahrazovat jednotlivé komponenty, jako například jednotlivá chování ("behaviors"), což umožňuje jeho využití v případech použití. Tato práce dále představuje několik nových teoret- ických přínosů oproti klasickým metodám modelování flockingu. Model flockingu je nejprve rozložen na modulární komponenty. Každá kom- ponenta je následně analyzována z teoretického hlediska s využitím existujících implementací za účelem vytvoření robustního a jednoduše upravitelného modelu. Výsledky analýzy jsou pak použity k vytvoření frameworku v Unity, struktur- ovaného jako modulární paralelní pipeline, která zvyšuje možnosti přizpůsobení a zlepšuje výkon. Grafické uživatelské rozhraní umožňuje uživatelům konfig- urovat pipeline bez potřeby programátorských znalostí. Framework je následně použit k vytvoření herní scény, kde zvířata využívají až 14 různých typů chování. Klíčovým teoretickým...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectflocking|steering behaviors|ECS|Unity|počítačové hryen_US
dc.subjectflocking|steering behaviors|ECS|Unity|computer gamescs_CZ
dc.titleFramework for Realtime Realistic and Interactive Simulations of Animal Flockingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-10
dc.description.departmentDepartment of Distributed and Dependable Systemsen_US
dc.description.departmentKatedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId250556
dc.title.translatedFramework pro realtime realistické a interaktivní simulace shlukování zvířatcs_CZ
dc.contributor.refereeČerný, Vojtěch
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systemsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csChování hejn skupin zvířat ("flocking") je fascinujícím přírodním fenoménem. V počítačových hrách mohou takové simulace zvyšovat vizuální realismus nebo vytvářet nové herní mechaniky. Tato diplomová práce představuje framework pro flocking v herním enginu Unity, který je navržen pro snadné použití herními de- signéry nebo programátory. Framework poskytuje modulární architekturu, která umožňuje vývojářům přidávat, odebírat, upravovat nebo nahrazovat jednotlivé komponenty, jako například jednotlivá chování ("behaviors"), což umožňuje jeho využití v případech použití. Tato práce dále představuje několik nových teoret- ických přínosů oproti klasickým metodám modelování flockingu. Model flockingu je nejprve rozložen na modulární komponenty. Každá kom- ponenta je následně analyzována z teoretického hlediska s využitím existujících implementací za účelem vytvoření robustního a jednoduše upravitelného modelu. Výsledky analýzy jsou pak použity k vytvoření frameworku v Unity, struktur- ovaného jako modulární paralelní pipeline, která zvyšuje možnosti přizpůsobení a zlepšuje výkon. Grafické uživatelské rozhraní umožňuje uživatelům konfig- urovat pipeline bez potřeby programátorských znalostí. Framework je následně použit k vytvoření herní scény, kde zvířata využívají až 14 různých typů chování. Klíčovým teoretickým...cs_CZ
uk.abstract.enFlocking behavior of groups of animals is a fascinating natural phenomenon. In computer games, flocking simulations can enhance visual realism or create novel mechanics. This thesis presents a framework for flocking in the Unity game engine, designed for simple use by both game designers and programmers. The framework provides a modular architecture, allowing developers to add, remove, modify, or replace individual components, such as behaviors, enabling usage in various scenarios. Furthermore, the thesis introduces several novel theoretical advancements to the conventional methods of modeling flocking behavior. The thesis first deconstructs a flocking model into modular components. Each component is then analyzed from a theoretical perspective with existing imple- mentations to develop a robust and customizable flocking model. These ideas are then used to create a framework in Unity, structured as a modular paral- lel pipeline that allows customizability and improves performance. Additionally, a graphical user interface enables users to configure the pipeline without pro- gramming knowledge. The framework is later used to create a game scene, with animals using up to even 14 different behaviors. A key theoretical contribution enabling granular control over such complex flocking systems is the introduction...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV