Komunikace volejbalových klubů s jejich fanoušky
Communication of volleyball clubs with their fans
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199704Identifikátory
SIS: 273120
Kolekce
- Kvalifikační práce [9231]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voráček, Josef
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
10. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketing, komunikace, sociální sítě, volejbal, fanoušekKlíčová slova (anglicky)
marketing, communication, social networks, volleyball, fanNázev: Komunikace volejbalových klubů s jejich fanoušky Cíle: Hlavním cílem této práce je navržení doporučení pro Český volejbalový svaz a volejbalové kluby na základě analýzy jejich marketingové komunikace s fanoušky a porovnání s doporučeními a podmínkami stanovenými svazem. Metody: Vzhledem ke stanoveným cílům bylo nutné provést analýzu sociálních sítí, pozorování a následnou komparaci. Ke zjištění potřebných informací byla provedena analýza sociálních sítí Facebook a Instagram a pozorování v místě domácích utkání jednotlivých extraligových volejbalových mužských klubů. Následně byla využita komparace podmínek a doporučení komunikace stanovených Českým volejbalovým svazem se získanými informacemi z analýzy sociálních sítí a pozorování. Výsledky: Výsledky ukázaly, které kluby byly nejaktivnější a jaké formy sdílení využívaly (příspěvky, příběhy, videa). Byly patrné rozdíly v pravidelnosti a intenzitě publikovaných příspěvků, stejně jako v použití prvků, které obohacují obsah a zvyšují zapojení fanoušků. Pozorování v místě domácích utkání odhalilo, které kluby nabízely fanouškům nejen samotný zápas, ale i doprovodné aktivity. Při propojení online a offline komunikace byl nejlepším příkladem VK Jihostroj České Budějovice. Komparace dodržování doporučení a podmínek stanovených svazem představila...
Title: Communication of volleyball clubs with their fans Objectives: The main objective of this thesis is to propose recommendations for the Czech Volleyball Association and volleyball clubs based on the analysis of their marketing communication with fans and comparison with the recommendations and conditions set by the association. Methods: Given the stated objectives, it was necessary to conduct a social network analysis, observation and subsequent comparison. In order to find out the necessary information, social network analysis of Facebook and Instagram and observations at the location of the home matches of each men's volleyball club were carried out. Subsequently, a comparison was used to compare the conditions and communication recommendations set by the Czech Volleyball Federation with the information obtained from the social network analysis and observations. Results: The results showed which clubs were the most active and what forms of sharing they used (posts, stories, videos). There were differences in the regularity and intensity of posts published, as well as in the use of elements that enriched the content and increased fan engagement. Observations at home match venues revealed which clubs offered fans not only the match itself but also accompanying activities. When linking online...