Show simple item record

The Phonological Awareness Skills of Children with Severe Visual Impairment in Preschool Age
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorHelešicová, Petra
dc.date.accessioned2025-06-20T04:20:37Z
dc.date.available2025-06-20T04:20:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198885
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the topic of phonological skills of children with severe visual impairment in preschool age. The aim of the bachelor thesis is to try to analyse, on a sample of four children, what their phonological skills are and how severe visual impairment affects them. In the relation to the main research objective, sub - objectives have been set, from which research questions have been formulated, which the bachelor thesis seeks to answer. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part consists of two chapters. The first chapter is devoted to the basic definition of phonology, phonological abilities, materials that can be used to test them and characteristics of preschool age. The second chapter of the theoretical part deals with the visual impairments of the case study children, the impact of visual impairments on the child's development and symptomatic speech therapy intervention in these children. The next chapter of the bachelor thesis is the research part, which was prepared in the form of several case studies and is qualitative in nature. The methods used in the research were analysis of anamnestic data, observation and analysis of the results of phonological skills assessment. The phonological skills of the children in the...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou fonologických schopností dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věku. Cílem bakalářské práce je pokusit se na vzorku čtyř dětí analyzovat, jaké jsou jejich fonologické schopnosti a jakým způsobem tyto schopnosti těžké zrakové postižení ovlivňuje. V návaznosti na hlavní výzkumný cíl byly stanoveny dílčí cíle, ze kterých byly následně formulovány výzkumné otázky, na které se bakalářská práce snaží najít odpovědi. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretickou část tvoří dvě kapitoly. První kapitola se věnuje základnímu vymezení fonologie, fonologickým schopnostem, materiálům, které lze využívat k jejich testování a charakteristice předškolního věku. Druhá kapitola teoretické části se zabývá zrakovými vadami dětí z případových studií, vlivem zrakového postižení na vývoj dítěte a symptomatickou logopedickou intervencí u těchto dětí. Další kapitolou bakalářské práce je výzkumná část, která byla zpracována do několika případových studií a má kvalitativní charakter. Při výzkumném šetření byly využity metody analýza anamnestických údajů, pozorování a analýza výsledků hodnocení fonologických schopností. U dětí z výzkumného vzorku byly pod dohledem klinického logopeda analyzovány fonologické schopnosti prostřednictvím...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPhonological awareness skillsen_US
dc.subjectvisual impairmenten_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectFonologické schopnostics_CZ
dc.subjectzrakové postiženícs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.titleFonologické schopnosti u dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId282185
dc.title.translatedThe Phonological Awareness Skills of Children with Severe Visual Impairment in Preschool Ageen_US
dc.contributor.refereeHorynová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou fonologických schopností dětí s těžkým zrakovým postižením v předškolním věku. Cílem bakalářské práce je pokusit se na vzorku čtyř dětí analyzovat, jaké jsou jejich fonologické schopnosti a jakým způsobem tyto schopnosti těžké zrakové postižení ovlivňuje. V návaznosti na hlavní výzkumný cíl byly stanoveny dílčí cíle, ze kterých byly následně formulovány výzkumné otázky, na které se bakalářská práce snaží najít odpovědi. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretickou část tvoří dvě kapitoly. První kapitola se věnuje základnímu vymezení fonologie, fonologickým schopnostem, materiálům, které lze využívat k jejich testování a charakteristice předškolního věku. Druhá kapitola teoretické části se zabývá zrakovými vadami dětí z případových studií, vlivem zrakového postižení na vývoj dítěte a symptomatickou logopedickou intervencí u těchto dětí. Další kapitolou bakalářské práce je výzkumná část, která byla zpracována do několika případových studií a má kvalitativní charakter. Při výzkumném šetření byly využity metody analýza anamnestických údajů, pozorování a analýza výsledků hodnocení fonologických schopností. U dětí z výzkumného vzorku byly pod dohledem klinického logopeda analyzovány fonologické schopnosti prostřednictvím...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the topic of phonological skills of children with severe visual impairment in preschool age. The aim of the bachelor thesis is to try to analyse, on a sample of four children, what their phonological skills are and how severe visual impairment affects them. In the relation to the main research objective, sub - objectives have been set, from which research questions have been formulated, which the bachelor thesis seeks to answer. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part consists of two chapters. The first chapter is devoted to the basic definition of phonology, phonological abilities, materials that can be used to test them and characteristics of preschool age. The second chapter of the theoretical part deals with the visual impairments of the case study children, the impact of visual impairments on the child's development and symptomatic speech therapy intervention in these children. The next chapter of the bachelor thesis is the research part, which was prepared in the form of several case studies and is qualitative in nature. The methods used in the research were analysis of anamnestic data, observation and analysis of the results of phonological skills assessment. The phonological skills of the children in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV