Zobrazit minimální záznam

Tři eseje o behaviorální veřejné ekonomii
dc.contributor.advisorChytilová, Julie
dc.creatorChadimová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-03-12T09:55:19Z
dc.date.available2025-03-12T09:55:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197537
dc.description.abstractThe dissertation consists of three distinct empirical essays addressing the effectiveness of TV fee collection using nudge interventions, examined in both natural and laboratory settings. The first essay describes a field experiment conducted in cooperation with a public television in the Czech Republic. This study identifies the most effective nudging letter as the one that combines the strongest deterrence motive with simplified content, resulting in a 59% increase in TV fee compliance. The findings suggest that individuals are more likely to comply when a public institution effectively communicates the consequences of non-compliance and when the information is conveyed in a clear and timely manner. To obtain these results, the treatments letters were sent to 9,139 households in the Czech Republic that had not responded to the initial communication. The second essay comprises two field experiments also run in collaboration with the public television in the Czech Republic. These experiments demonstrate that deterrence and simplification are the only effective strategies for persuading households to take action, as other "soft" behavioral interventions do not yield improvements over the baseline. Importantly, when disentangling simplification effect, textual simplification works better than reducing the...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se skládá ze tří samostatných empirických prací, které se zabývají účinností výběru televizních poplatků s využitím "nudge" intervencí, zkoumaných v přirozeném i laboratorním prostředí. První esej popisuje terénní experiment provedený ve spolupráci s veřejnoprávní televizí v České republice. Tato studie identifikuje jako nejefektivnější "nudge" dopis ten, který kombinuje nejsilnější odstrašující motiv se zjednodušeným obsahem, což vede k 59 % nárůstu placení televizních poplatků. Výsledky naznačují, že jednotlivci častěji dodržují předpisy, pokud veřejná instituce účinně informuje o důsledcích nedodržení předpisů a pokud je informace sdělena jasně a včas. Pro získání těchto výsledků byly intervenční dopisy zaslány 9 139 domácnostem v České republice, které nereagovaly na původní dopis. Druhý esej zahrnuje dva terénní experimenty, které rovněž probíhaly ve spolupráci s veřejnoprávní televizí v České republice. Tyto experimenty ukazují, že odstrašení a zjednodušení jsou jedinými účinnými strategiemi, jak přesvědčit domácnosti, aby přijaly opatření, protože jiné "měkké" behaviorální intervence nepřinášejí zlepšení oproti výchozímu stavu. Důležité je, že při rozklíčování efektu zjednodušení funguje textové zjednodušení lépe než snížení překážek registrace k platbě pomocí QR kódu. Experimenty...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleThree essays on behavioral public economicsen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-19
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId193686
dc.title.translatedTři eseje o behaviorální veřejné ekonomiics_CZ
dc.contributor.refereeGreiner, Ben
dc.contributor.refereeKosfeld, Michael
dc.contributor.refereeTrautmann, Stefan
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se skládá ze tří samostatných empirických prací, které se zabývají účinností výběru televizních poplatků s využitím "nudge" intervencí, zkoumaných v přirozeném i laboratorním prostředí. První esej popisuje terénní experiment provedený ve spolupráci s veřejnoprávní televizí v České republice. Tato studie identifikuje jako nejefektivnější "nudge" dopis ten, který kombinuje nejsilnější odstrašující motiv se zjednodušeným obsahem, což vede k 59 % nárůstu placení televizních poplatků. Výsledky naznačují, že jednotlivci častěji dodržují předpisy, pokud veřejná instituce účinně informuje o důsledcích nedodržení předpisů a pokud je informace sdělena jasně a včas. Pro získání těchto výsledků byly intervenční dopisy zaslány 9 139 domácnostem v České republice, které nereagovaly na původní dopis. Druhý esej zahrnuje dva terénní experimenty, které rovněž probíhaly ve spolupráci s veřejnoprávní televizí v České republice. Tyto experimenty ukazují, že odstrašení a zjednodušení jsou jedinými účinnými strategiemi, jak přesvědčit domácnosti, aby přijaly opatření, protože jiné "měkké" behaviorální intervence nepřinášejí zlepšení oproti výchozímu stavu. Důležité je, že při rozklíčování efektu zjednodušení funguje textové zjednodušení lépe než snížení překážek registrace k platbě pomocí QR kódu. Experimenty...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation consists of three distinct empirical essays addressing the effectiveness of TV fee collection using nudge interventions, examined in both natural and laboratory settings. The first essay describes a field experiment conducted in cooperation with a public television in the Czech Republic. This study identifies the most effective nudging letter as the one that combines the strongest deterrence motive with simplified content, resulting in a 59% increase in TV fee compliance. The findings suggest that individuals are more likely to comply when a public institution effectively communicates the consequences of non-compliance and when the information is conveyed in a clear and timely manner. To obtain these results, the treatments letters were sent to 9,139 households in the Czech Republic that had not responded to the initial communication. The second essay comprises two field experiments also run in collaboration with the public television in the Czech Republic. These experiments demonstrate that deterrence and simplification are the only effective strategies for persuading households to take action, as other "soft" behavioral interventions do not yield improvements over the baseline. Importantly, when disentangling simplification effect, textual simplification works better than reducing the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV