Zobrazit minimální záznam

The role of low threshold clubs for children and teenagers in the process of leisure inclusion of children and youth from socially disadvantaged backgrounds
dc.contributor.advisorBosá, Monika
dc.creatorMelechovská Puršlová, Markéta
dc.date.accessioned2025-02-27T10:01:43Z
dc.date.available2025-02-27T10:01:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197313
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na oblast zapojování dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžně dostupných volnočasových aktivit. Konkrétním tématem, kterému je věnována pozornost, je role sociálních služeb nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v tomto inkluzivním procesu. Teoretická část se zaobírá problematikou sociálního znevýhodnění, volného času, inkluze, zejména pak inkluze sociálně znevýhodněných dětí a mládeže ve volnočasových aktivitách. Dále se zabývá charakteristikou a působností nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, jejichž možnou roli v procesu volnočasové inkluze nahlíží zejména optikou osmého standardu kvality sociálních služeb. Cílem empirické části bylo zkoumat z úhlu pohledu pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež poskytovaných ve Středočeském kraji, jak se inkluzivního zapojování dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžných volnočasových aktivit tyto sociální služby účastní, jak pracovníci tuto roli vnímají a realizují, jaké jsou jejich postoje a zkušenosti. Jaké zdroje a překážky identifikují, a jak s nimi nakládají. Práce přinesla cenná zjištění o způsobech, jakými nízkoprahová zařízení pro děti a mládež uživatele svých služeb v tomto ohledu podporují. Bylo detekováno několik klíčových faktorů, které proces pozitivně nebo...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the integration of children and youth from socially disadvantaged backgrounds into commonly available leisure activities. The specific subject of attention is the role of low-threshold social services for children and youth in this inclusive process. The theoretical part examines issues related to social disadvantage, leisure time, inclusion- particularly the inclusion of socially disadvantaged children and youth in leisure activities. Furthermore, it addresses the characteristics and scope of low-threshold facilities for children and youth, considering their potential role in the process of leisure inclusion through the lens of the eighth standard of quality in social services. The aim of the empirical part was to explore, from the perspective of workers in low-threshold facilities for children and youth in the Central Bohemian Region, how these social services participate in the inclusive integration of socially disadvantaged children and youth into regular leisure activities. It investigates how workers perceive and implement this role, their attitudes and experiences, the resources and obstacles they identify, and how they manage these challenges. The study provided valuable insights into the ways low-threshold facilities for children and youth support their service users...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectsociální znevýhodněnícs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectnízkoprahová zařízení pro děti a mládežcs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectvolnočasové aktivitycs_CZ
dc.subjectneformální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectsocial disadvantageen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectyouthen_US
dc.subjectlow-threshold facilities for children and youthen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectleisure timeen_US
dc.subjectleisure activitiesen_US
dc.subjectinformal educationen_US
dc.titleRole nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v procesu volnočasové inkluze dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-06
dc.description.departmentDepartment of Applied Social Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra aplikovaných sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId244907
dc.title.translatedThe role of low threshold clubs for children and teenagers in the process of leisure inclusion of children and youth from socially disadvantaged backgroundsen_US
dc.contributor.refereeBrnula, Peter
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizations with specialisation in Supervisionen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Supervizecs_CZ
thesis.degree.programManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.programŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra aplikovaných sociálních vědcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Applied Social Sciencesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Supervizecs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizations with specialisation in Supervisionen_US
uk.degree-program.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-program.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na oblast zapojování dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžně dostupných volnočasových aktivit. Konkrétním tématem, kterému je věnována pozornost, je role sociálních služeb nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v tomto inkluzivním procesu. Teoretická část se zaobírá problematikou sociálního znevýhodnění, volného času, inkluze, zejména pak inkluze sociálně znevýhodněných dětí a mládeže ve volnočasových aktivitách. Dále se zabývá charakteristikou a působností nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, jejichž možnou roli v procesu volnočasové inkluze nahlíží zejména optikou osmého standardu kvality sociálních služeb. Cílem empirické části bylo zkoumat z úhlu pohledu pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež poskytovaných ve Středočeském kraji, jak se inkluzivního zapojování dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžných volnočasových aktivit tyto sociální služby účastní, jak pracovníci tuto roli vnímají a realizují, jaké jsou jejich postoje a zkušenosti. Jaké zdroje a překážky identifikují, a jak s nimi nakládají. Práce přinesla cenná zjištění o způsobech, jakými nízkoprahová zařízení pro děti a mládež uživatele svých služeb v tomto ohledu podporují. Bylo detekováno několik klíčových faktorů, které proces pozitivně nebo...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the integration of children and youth from socially disadvantaged backgrounds into commonly available leisure activities. The specific subject of attention is the role of low-threshold social services for children and youth in this inclusive process. The theoretical part examines issues related to social disadvantage, leisure time, inclusion- particularly the inclusion of socially disadvantaged children and youth in leisure activities. Furthermore, it addresses the characteristics and scope of low-threshold facilities for children and youth, considering their potential role in the process of leisure inclusion through the lens of the eighth standard of quality in social services. The aim of the empirical part was to explore, from the perspective of workers in low-threshold facilities for children and youth in the Central Bohemian Region, how these social services participate in the inclusive integration of socially disadvantaged children and youth into regular leisure activities. It investigates how workers perceive and implement this role, their attitudes and experiences, the resources and obstacles they identify, and how they manage these challenges. The study provided valuable insights into the ways low-threshold facilities for children and youth support their service users...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra aplikovaných sociálních vědcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV