Analýza tvorby Rodriga Garcíu
Analysis of Rodrigo García's work
Analýza tvorby Rodriga Garcíy
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197265Identifikátory
SIS: 266890
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Polochová, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
5. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rodrigo García|dráma|španielska dráma|súčasné divadlo|postdramatické divadloKlíčová slova (anglicky)
Rodrigo García|drama|Spanish drama|contemporary theatre|postdramatic theatreBAŇACKÝ, Tomáš: Analýza tvorby Rodriga Garcíu. [Diplomová práca]. Univerzita Karlova. Filozofická fakulta; Katedra divadelní vědy. Vedúci záverečnej práce: doc. Mgr. Martin Pšenička, Ph.D. Stupeň odbornej kvalifikácie: magister. Praha: FF UK, 2025. Cieľom diplomovej práce je analyzovať a charakterizovať tvorbu Rodriga Garcíu, argentínskeho dramatika, divadelníka a režiséra pôsobiaceho prevažne v Španielsku, a začleniť jeho diela do španielskeho divadelného kontextu. Práca sa zameriava na identifikáciu kľúčových východísk, tém, motívov a inscenačných postupov v jeho tvorbe. Na dosiahnutie tohto cieľa je práca rozdelená do dvoch častí, pričom v prvej je predstavená historická perspektíva vývoja španielskeho divadla od začiatku 20. storočia a následne bola vykonaná podrobná analýza troch vybraných diel: Prométheus, Král Lear a Ježíš je na Tinderu. Kľúčové slová: Rodrigo García, dráma, španielska dráma, súčasné divadlo, postdramatické divadlo
BAŇACKÝ, Tomáš: Analysis of Rodrigo García's work [Diploma thesis]. Charles University. Faculty of Arts; Department of Theatre Studies. Thesis supervisor: doc. Mgr. Martin Pšenička, Ph.D. Degree of professional qualification: master. Prague: FF UK, 2025. The aim of this thesis is to analyse and characterise the work of Rodrigo García, an Argentine playwright, theatre-maker and director working mainly in Spain, and to place his works in the Spanish theatre context. The thesis aims to identify the key premises, themes, motives and staging practices in his work. To achieve this aim, the thesis is divided into two parts, the first presenting a historical perspective on the development of Spanish theatre since the early 20th century, followed by a detailed analysis of three selected works: Prometheus, King Lear and Jesus is on the Tinder. Keywords: Rodrigo García, drama, Spanish drama, contemporary theatre, postdramatic theatre