Zobrazit minimální záznam

Teachers' Attitudes Toward the Integration of Digital Competencies in the Czech Language and Literature Curriculum
dc.contributor.advisorŠindlerová, Jana
dc.creatorBurdová, Leona
dc.date.accessioned2025-02-26T10:21:59Z
dc.date.available2025-02-26T10:21:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197226
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce zkoumá postoje učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol k integraci digitálních kompetencí do výuky v kontextu kurikulárních změn reflektujících potřeby technologicky se rozvíjející společnosti. Teoretická část popisuje proces začlenění digitálních kompetencí do českého vzdělávacího systému, zmiňuje evropský rámec digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu a analyzuje dosavadní návrhy a publikované přístupy k rozvoji digitálních kompetencí v hodinách českého jazyka a literatury. Výzkumná část analyzuje data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli českého jazyka a literatury z různých typů škol. Výsledky odhalují široké spektrum názorů učitelů ovlivněné různými faktory. Závěry této práce mohou přispět k hlubšímu pochopení vnímání digitálních kompetencí mezi učiteli českého jazyka a literatury a objasnit případné překážky, kterým čelí, i podpůrné mechanismy, jež by jim umožnily tyto dovednosti efektivně začlenit do výuky.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This thesis examines the attitudes of Czech language and literature teachers towards the integration of digital literacy into the curriculum, reflecting the educational needs of a technology-driven society. The theoretical section presents the process of this incorporation into the Czech education system, as well as the European DigCompEdu framework or ideas and suggestions concerning digital literacy in the Czech lessons published so far. The research analyses data collected through questionnaires and semi-structured interviews with Czech language and literature teachers from various schools. Findings reveal diverse teacher perspectives, influenced by different kinds of aspects. This thesis provides insights into how Czech language and literature teachers perceive digital competencies, identifying potential challenges and support mechanisms that could facilitate the effective integration of these skills into teaching.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDigitální kompetence|revize RVP|český jazyk a literatura|postoje učitelůcs_CZ
dc.subjectdigital competencies|curriculum revision|Czech language and literature|teachers ' attitudesen_US
dc.titlePostoje vyučujících českého jazyka a literatury k zakotvení digitálních kompetencí v oborovém kurikulucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266051
dc.title.translatedTeachers' Attitudes Toward the Integration of Digital Competencies in the Czech Language and Literature Curriculumen_US
dc.contributor.refereeChromý, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce zkoumá postoje učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol k integraci digitálních kompetencí do výuky v kontextu kurikulárních změn reflektujících potřeby technologicky se rozvíjející společnosti. Teoretická část popisuje proces začlenění digitálních kompetencí do českého vzdělávacího systému, zmiňuje evropský rámec digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu a analyzuje dosavadní návrhy a publikované přístupy k rozvoji digitálních kompetencí v hodinách českého jazyka a literatury. Výzkumná část analyzuje data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli českého jazyka a literatury z různých typů škol. Výsledky odhalují široké spektrum názorů učitelů ovlivněné různými faktory. Závěry této práce mohou přispět k hlubšímu pochopení vnímání digitálních kompetencí mezi učiteli českého jazyka a literatury a objasnit případné překážky, kterým čelí, i podpůrné mechanismy, jež by jim umožnily tyto dovednosti efektivně začlenit do výuky.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This thesis examines the attitudes of Czech language and literature teachers towards the integration of digital literacy into the curriculum, reflecting the educational needs of a technology-driven society. The theoretical section presents the process of this incorporation into the Czech education system, as well as the European DigCompEdu framework or ideas and suggestions concerning digital literacy in the Czech lessons published so far. The research analyses data collected through questionnaires and semi-structured interviews with Czech language and literature teachers from various schools. Findings reveal diverse teacher perspectives, influenced by different kinds of aspects. This thesis provides insights into how Czech language and literature teachers perceive digital competencies, identifying potential challenges and support mechanisms that could facilitate the effective integration of these skills into teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV