Zobrazit minimální záznam

Interpretation of Songs with Lyrics by Josef Kainar
dc.contributor.advisorBílek, Petr
dc.creatorHamajda, Štěpán
dc.date.accessioned2025-02-26T10:17:32Z
dc.date.available2025-02-26T10:17:32Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197205
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje zhudebněným textům Josefa Kainara šesti interprety. Eva Olmerová, Jiří Suchý, Vladimír Mišík, Michal Prokop, Karel Plíhal i Zuzana Navarová začlenili do svého repertoáru Kainarovy verše, které souzněly s jejich celkovou hudební výpovědí i životním naladěním. Práce se zaměřuje na charakter zpěváků a zpěvaček, na hudební žánr a na dobu, v níž písně vznikaly a působily. Nejprve se nastiňují hlavní rysy Kainarovy poetiky písňových textů: Kainarovo blues, metoda Kainarovy tvorby apod. S tímto základem se pak rozvíjí kapitoly esejistického ražení k zmíněným hudebním interpretům. V nich se práce snaží postihnout nejbližší okolí a zajímavosti spojené s danými Kainarovými písněmi. Nabízí srovnání různých interpretací stejné písně (např. "Mrtvý vrabec" zpívaný Jiřím Suchým a Karlem Plíhalem), srovnání autorských písní interpretů s těmi Kainarovými, motivaci zpěváků k začlenění básníkových textů do své hudební dráhy, i různé jazzové, swingové, bluesové, rockové, soulové, folkové a jiné podoby Kainarových písní. Práce také přihlíží k rozsáhlé literatuře předmětu, jíž nezřídka nechává promlouvat, a zároveň se snaží zaplnit prázdnější místo interpretací písní jakožto celkového fenoménu, v níž je text pouze jednou její součástí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the set-to-music poetry of Josef Kainar as interpreted by six artists: Eva Olmerová, Jiří Suchý, Vladimír Mišík, Michal Prokop, Karel Plíhal, and Zuzana Navarová. Each of these performers incorporated Kainar's verses into their repertoire, resonating with their musical expression and personal style. The analysis focuses on the interpretation of the lyrics, examining how they reflect each artist's character, musical genre, and the context of their time. It begins with an outline of the key traits of Kainar's poetic style and songwriting approach, then transitions to essay-like chapters on each artist's unique engagement with Kainar's songs. Through comparisons of various interpretations of the same songs and insights into the motivation for including Kainar's work, the thesis sheds light on the diverse musical expressions of Kainar's lyrics. In addition to drawing on existing scholarship, the work aims to fill a gap in the interpretation of musical texts as holistic works in which lyrics play a part, but do not constitute the whole.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKainar|Olmerová|Suchý|Mišík|Prokop|Plíhal|Navarová|zhudebněná poezie|bluescs_CZ
dc.subjectKainar|blues|set-to-music poetry|Olmerová|Suchý|Mišík|Prokop|Plíhal|Navarováen_US
dc.titleInterpretace písní s texty Josefa Kainaracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId265352
dc.title.translatedInterpretation of Songs with Lyrics by Josef Kainaren_US
dc.contributor.refereeVojtíšek, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComparative Literatureen_US
thesis.degree.disciplineKomparatistikacs_CZ
thesis.degree.programComparative Literatureen_US
thesis.degree.programKomparatistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomparatistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enComparative Literatureen_US
uk.degree-program.csKomparatistikacs_CZ
uk.degree-program.enComparative Literatureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje zhudebněným textům Josefa Kainara šesti interprety. Eva Olmerová, Jiří Suchý, Vladimír Mišík, Michal Prokop, Karel Plíhal i Zuzana Navarová začlenili do svého repertoáru Kainarovy verše, které souzněly s jejich celkovou hudební výpovědí i životním naladěním. Práce se zaměřuje na charakter zpěváků a zpěvaček, na hudební žánr a na dobu, v níž písně vznikaly a působily. Nejprve se nastiňují hlavní rysy Kainarovy poetiky písňových textů: Kainarovo blues, metoda Kainarovy tvorby apod. S tímto základem se pak rozvíjí kapitoly esejistického ražení k zmíněným hudebním interpretům. V nich se práce snaží postihnout nejbližší okolí a zajímavosti spojené s danými Kainarovými písněmi. Nabízí srovnání různých interpretací stejné písně (např. "Mrtvý vrabec" zpívaný Jiřím Suchým a Karlem Plíhalem), srovnání autorských písní interpretů s těmi Kainarovými, motivaci zpěváků k začlenění básníkových textů do své hudební dráhy, i různé jazzové, swingové, bluesové, rockové, soulové, folkové a jiné podoby Kainarových písní. Práce také přihlíží k rozsáhlé literatuře předmětu, jíž nezřídka nechává promlouvat, a zároveň se snaží zaplnit prázdnější místo interpretací písní jakožto celkového fenoménu, v níž je text pouze jednou její součástí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the set-to-music poetry of Josef Kainar as interpreted by six artists: Eva Olmerová, Jiří Suchý, Vladimír Mišík, Michal Prokop, Karel Plíhal, and Zuzana Navarová. Each of these performers incorporated Kainar's verses into their repertoire, resonating with their musical expression and personal style. The analysis focuses on the interpretation of the lyrics, examining how they reflect each artist's character, musical genre, and the context of their time. It begins with an outline of the key traits of Kainar's poetic style and songwriting approach, then transitions to essay-like chapters on each artist's unique engagement with Kainar's songs. Through comparisons of various interpretations of the same songs and insights into the motivation for including Kainar's work, the thesis sheds light on the diverse musical expressions of Kainar's lyrics. In addition to drawing on existing scholarship, the work aims to fill a gap in the interpretation of musical texts as holistic works in which lyrics play a part, but do not constitute the whole.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV