Zobrazit minimální záznam

The advantages and disadvantages of using Josef Lada's illustrations for teaching Czech as a foreign language
dc.contributor.advisorŠormová, Kateřina
dc.creatorBoštička, Ondřej
dc.date.accessioned2025-02-26T10:02:59Z
dc.date.available2025-02-26T10:02:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197136
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem využití obrázkových ilustrací Josefa Lady ve vyučování češtiny jako cizího jazyka. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část prezentuje zásadní poznatky o obrazovém materiálu z obecného, psychologického a zvláště z didaktického hlediska. Pozornost je věnována různým teoriím, přístupům a klasifikacím, na základě nichž vzešly dva tematické pracovní listy z cyklu čtvero ročních období, jež ověřují fungování Ladových ilustrací v praxi. Do testování byli zapojeni dospělí nerodilí mluvčí na jazykové úrovni A1/A2, kteří dlouhodobě žijí v České republice a kteří převážně navštěvovali kurzy češtiny. Na podkladě sebraných ukázek psané produkce došlo k jazykově stylistické analýze podle jazykových rovin, na nichž jsme vyhodnotili výzkumný cíl. Šetření ukázalo, že Ladovy obrázkové ilustrace je vhodné zapojit do jazykového vyučování už od začátečnické úrovně A1. V závěru práce syntetizujeme poznatky a uvádíme obecná metodická doporučení, jak pracovat s obrazovým materiálem ve výuce a jaké výhody přináší. Klíčová slova Ladovy ilustrace, popis obrázku, didaktický materiál, vizuální prostředek, čeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of the use of Josef Lada's pictorial illustrations in the teaching of Czech as a foreign language. The thesis contains a theoretical and a practical part. The theoretical part presents fundamental knowledge about visual material from a general, psychological and especially didactic point of view. Attention is paid to various theories, approaches and classifications, on the basis of which two thematic worksheets from the cycle of four seasons were created, which verify the functioning of Lada's illustrations in practice. Adult non-native speakers at language level A1/A2 who live long term in the Czech Republic and attended Czech language courses were involved in the testing. On the basis of the collected samples of written production, a linguistic stylistic analysis was carried out according to the linguistic levels on which we evaluated the research objective. The investigation showed that Lada's pictorial illustrations are suitable to be included in language teaching from beginner level A1. At the end of the work, we synthesize the findings and present general methodological recommendations on how to work with visual material in teaching and what advantages it brings. Key words Lada's illustrations, describing picture, didactic material, visual aid, Czech as a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLadovy ilustrace|čtyři roční období|popis obrázku|didaktický materiál|čeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.subjectLada's illustrations|four seasons|describing picture|didactic material|Czech as a foreign languageen_US
dc.titleVýhody a nevýhody ilustrací Josefa Lady ve výuce češtiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231112
dc.title.translatedThe advantages and disadvantages of using Josef Lada's illustrations for teaching Czech as a foreign languageen_US
dc.contributor.refereeBozděchová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem využití obrázkových ilustrací Josefa Lady ve vyučování češtiny jako cizího jazyka. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část prezentuje zásadní poznatky o obrazovém materiálu z obecného, psychologického a zvláště z didaktického hlediska. Pozornost je věnována různým teoriím, přístupům a klasifikacím, na základě nichž vzešly dva tematické pracovní listy z cyklu čtvero ročních období, jež ověřují fungování Ladových ilustrací v praxi. Do testování byli zapojeni dospělí nerodilí mluvčí na jazykové úrovni A1/A2, kteří dlouhodobě žijí v České republice a kteří převážně navštěvovali kurzy češtiny. Na podkladě sebraných ukázek psané produkce došlo k jazykově stylistické analýze podle jazykových rovin, na nichž jsme vyhodnotili výzkumný cíl. Šetření ukázalo, že Ladovy obrázkové ilustrace je vhodné zapojit do jazykového vyučování už od začátečnické úrovně A1. V závěru práce syntetizujeme poznatky a uvádíme obecná metodická doporučení, jak pracovat s obrazovým materiálem ve výuce a jaké výhody přináší. Klíčová slova Ladovy ilustrace, popis obrázku, didaktický materiál, vizuální prostředek, čeština jako cizí jazykcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of the use of Josef Lada's pictorial illustrations in the teaching of Czech as a foreign language. The thesis contains a theoretical and a practical part. The theoretical part presents fundamental knowledge about visual material from a general, psychological and especially didactic point of view. Attention is paid to various theories, approaches and classifications, on the basis of which two thematic worksheets from the cycle of four seasons were created, which verify the functioning of Lada's illustrations in practice. Adult non-native speakers at language level A1/A2 who live long term in the Czech Republic and attended Czech language courses were involved in the testing. On the basis of the collected samples of written production, a linguistic stylistic analysis was carried out according to the linguistic levels on which we evaluated the research objective. The investigation showed that Lada's pictorial illustrations are suitable to be included in language teaching from beginner level A1. At the end of the work, we synthesize the findings and present general methodological recommendations on how to work with visual material in teaching and what advantages it brings. Key words Lada's illustrations, describing picture, didactic material, visual aid, Czech as a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV