Zobrazit minimální záznam

Specialist vocabulary in Czech for pupils with a different mother tongue in the transition to secondary school
dc.contributor.advisorPřevrátilová, Silvie
dc.creatorVrábelová, Veronika
dc.date.accessioned2025-02-26T10:00:53Z
dc.date.available2025-02-26T10:00:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197126
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zaměřuje na problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem v období přechodu ze základní školy na školu střední. V práci se věnujeme zkoumání jazykových kompetencí a potřeb vícejazyčných žáků. Hlavním cílem je přiblížit jejich situaci a prozkoumat jejich znalost slovní zásoby, která je spojená se studiem na středních zdravotnických školách. Praktická část práce obsahuje výzkum realizovaný prostřednictvím analýzy didaktických materiálů a testu porozumění, dále přináší bližší pohled na situaci na nejmenované zdravotnické škole, na které byla provedena observace přijímacího pohovoru a proběhly zde rozhovory s vyučujícími a studenty. Výsledky ukazují, že vícejazyční žáci mají obtíže zejména s odbornou oblastí této slovní zásoby, práce proto nabízí konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi, která mají přispět ke zlepšení situace těchto žáků. Klíčová slova: odlišný mateřský jazyk, čeština jako druhý jazyk, odborná slovní zásoba, střední zdravotnická školacs_CZ
dc.description.abstract(in English) This diploma thesis focuses on the issue of pupils with a different mother tongue during the transition from primary to secondary school. In the thesis, we investigate the linguistic competences and needs of multilingual pupils. The main aim is to give an overview of their situation and to explore their vocabulary knowledge that is associated with studying in secondary medical schools. The practical part of the thesis includes research carried out through the analysis of didactic materials and a comprehension test, as well as providing a closer look at the situation at an unnamed medical school where an observation of an admission interview was carried out and interviews with teachers and students were conducted. The results show that multilingual students have difficulties especially with technical area of this medical vocabulary; the paper therefore offers specific recommendations for pedagogical practice to help improve the situation of these students. Key words: different mother tongue, Czech as a second language, technical vocabulary, secondary medical schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectodlišný mateřský jazyk|čeština jako druhý jazyk|odborná slovní zásoba|střední zdravotnická školacs_CZ
dc.subjectdifferent mother tongue|Czech as a second language|technical vocabulary|secondary medical schoolen_US
dc.titleOdborná slovní zásoba v češtině u žáků s odlišným mateřským jazykem v období přechodu na střední školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId273027
dc.title.translatedSpecialist vocabulary in Czech for pupils with a different mother tongue in the transition to secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školy - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školy - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zaměřuje na problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem v období přechodu ze základní školy na školu střední. V práci se věnujeme zkoumání jazykových kompetencí a potřeb vícejazyčných žáků. Hlavním cílem je přiblížit jejich situaci a prozkoumat jejich znalost slovní zásoby, která je spojená se studiem na středních zdravotnických školách. Praktická část práce obsahuje výzkum realizovaný prostřednictvím analýzy didaktických materiálů a testu porozumění, dále přináší bližší pohled na situaci na nejmenované zdravotnické škole, na které byla provedena observace přijímacího pohovoru a proběhly zde rozhovory s vyučujícími a studenty. Výsledky ukazují, že vícejazyční žáci mají obtíže zejména s odbornou oblastí této slovní zásoby, práce proto nabízí konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi, která mají přispět ke zlepšení situace těchto žáků. Klíčová slova: odlišný mateřský jazyk, čeština jako druhý jazyk, odborná slovní zásoba, střední zdravotnická školacs_CZ
uk.abstract.en(in English) This diploma thesis focuses on the issue of pupils with a different mother tongue during the transition from primary to secondary school. In the thesis, we investigate the linguistic competences and needs of multilingual pupils. The main aim is to give an overview of their situation and to explore their vocabulary knowledge that is associated with studying in secondary medical schools. The practical part of the thesis includes research carried out through the analysis of didactic materials and a comprehension test, as well as providing a closer look at the situation at an unnamed medical school where an observation of an admission interview was carried out and interviews with teachers and students were conducted. The results show that multilingual students have difficulties especially with technical area of this medical vocabulary; the paper therefore offers specific recommendations for pedagogical practice to help improve the situation of these students. Key words: different mother tongue, Czech as a second language, technical vocabulary, secondary medical schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV