MMA v online světě: Obsahová analýza vybraných českých sportovně a nesportovně zaměřených médií před pandemií Covid-19
MMA in the online world: Content analysis of selected Czech sports and non-sports media before the Covid-19 pandemic"
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197122Identifikátory
SIS: 229194
Kolekce
- Kvalifikační práce [18349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrbáčková, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
4. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
MMA, smíšená bojová umění, mediální obraz, obsahová analýza, stereotypyKlíčová slova (anglicky)
MMA, Mixed Martial Arts, media image, content analysis, stereotypesPředkládaná diplomová práce analyzuje mediální obraz sportu Mixed Martial Arts (smíšená bojová umění), zkráceně MMA, v období před pandemií Covid-19, konkrétně mezi lety 2013 a 2019. Během tohoto období v České republice vzniklo několik organizací věnujících se tomuto sportu a v roce 2019 zde galavečer pořádala rovněž nejznámější organizace tohoto sportovního odvětví, americká UFC. Za užití především kvantitativní analýzy jsou zkoumány články publikované třemi nejčtenějšími sportovně zaměřenými zpravodajskými weby - sport.iDnes.cz, iSport.cz a sport.cz a třemi nejčtenějšími bulvárně zaměřenými weby - blesk.cz, extra.cz a super.cz, které zmiňují MMA. Celkově je zkoumáno 1476 článků. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat vývoj mediálního obrazu tohoto sportu ve sledovaném období a identifikovat možné rozdíly ve vykreslování MMA jednotlivými weby. Rozdílnost ve vykreslování byla zkoumána rovněž ve vztahu k vybraným MMA organizacím a zápasníkům. Z výzkumu vyplynul především významný nárůst mediálního prostoru, který jednotlivé weby MMA věnovaly (1059 článků publikovaných v roce 2019 oproti 29 publikovaných v roce 2013). Zároveň bylo ověřeno, že bulvárně orientovaná média věnují tomuto sportu výrazně méně mediálního prostoru než jejich sportovní protějšky (474 publikovaných článků oproti 1002), nicméně...
The presented thesis analyzes the media image of the sport Mixed Martial Arts (MMA) in the period before the Covid-19 pandemic, specifically between the years 2013 and 2019. In the Czech Republic, several organizations dedicated to this sport emerged during this period and in 2019, a gala event was also held by the most well-known organization in this sports sector, the American UFC. The thesis primarily utilizes quantitative analysis to examine the total of 1,476 articles mentioning MMA. These articles were drawn from the three most-read sports news websites-sport.iDnes.cz, iSport.cz, and sport.cz-and the three leading tabloid websites- blesk.cz, extra.cz, and super.cz. The main goal of this work was to map the development of the media image of this sport during the observed period and to identify possible differences in the portrayal of MMA by the individual websites. Differences in portrayal were also examined in relation to selected MMA organizations and fighters. The research primarily revealed a significant increase in media space devoted to MMA by the various websites (1,059 articles published in 2019 compared to 29 published in 2013). It was also verified that tabloid-oriented media allocate significantly less media space to this sport than their sports-focused counterparts (474 published...