Zobrazit minimální záznam

How men aged 18-25 perceive gender stereotypes in cosmetics industry. Is there a future in gender neutrality ?
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorStoupová, Veronika
dc.date.accessioned2025-02-25T10:04:53Z
dc.date.available2025-02-25T10:04:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197069
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá, jak muži ve věku 18-25 let vnímají genderované a genderově neutrálníobaly kosmetických výrobků,jakož iširšíteoretický a historický kontextgenderových rolí a stereotypů. Teoretická část se zabývá vývojem genderových konceptů od raných výzkumů, které se převážně zaměřovaly na muže, až po zavedení "genderu" jako sociálního konstruktu feministickým hnutím. Dále zkoumá, jak se genderové role vyvíjejí od dětství prostřednictvím socializačních procesů, přičemž zdůrazňuje vlivy biologie, kultury a společnosti.Diskutuje se také o problematice genderových stereotypů,přičemž se upozorňuje na to, že mohou sice zjednodušit sociální interakce, ale často vedou k příliš zjednodušeným předpokladům. Pozornost se poté zaměří na použití těchto konceptů v kosmetickém průmyslu. Marketing a branding často posilují buď hypermaskulinní, nebo femininní znaky, ačkoli se stále více prosazuje genderově neutrálnípřístup.Prostřednictvím studievyužívajícíkvantitativnídotazník i kvalitativní rozhovory práce hodnotí postoje mužských spotřebitelů k designu obalů, preferenci určitých produktů a potenciální otevřenost vůči genderově neutrálním možnostem. Zjištění ukazují, že ačkoli tradičně mužský design je pro mnohé stále přitažlivý, značná část mladých spotřebitelů mužského pohlaví vítá neutrální nebo...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelors thesis explores how men aged 18-25 perceive gendered and gender-neutral packaging of cosmetic products, as well as the broader theoretical and historical context of gender roles and stereotypes. The theoretical section addresses the evolution of gender concepts, from early research that largely focused on men to the feminist movement's introduction of "gender" as a social construct. It further examines how gender roles develop from childhood through socialization processes, highlighting the influences of biology, culture, and society. The issue of gender stereotypes is also discussed, noting that while they can simplify social interactions, they often lead to oversimplified assumptions. Attention then turns to the application of these concepts in the cosmetics industry. Marketing and branding often reinforce either hypermasculine or feminine cues, although there is a growing movementtoward gender-neutralapproaches.Through an empiricalstudy usingboth a quantitative questionnaire and qualitative interviews, the work assesses male consumer attitudes toward packaging design,preference for certain products, and potential openness to gender-neutraloptions.Findingsindicate thatalthough traditionally masculine designscontinue to appeal to many, a substantial segment of young male consumers...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleJak muži ve věku 18-25 let vnímají genderové stereotypy v kosmetickém průmyslu.Je budoucnost v gender neutralitě ?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId263906
dc.title.translatedHow men aged 18-25 perceive gender stereotypes in cosmetics industry. Is there a future in gender neutrality ?en_US
dc.contributor.refereeKoudelková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá, jak muži ve věku 18-25 let vnímají genderované a genderově neutrálníobaly kosmetických výrobků,jakož iširšíteoretický a historický kontextgenderových rolí a stereotypů. Teoretická část se zabývá vývojem genderových konceptů od raných výzkumů, které se převážně zaměřovaly na muže, až po zavedení "genderu" jako sociálního konstruktu feministickým hnutím. Dále zkoumá, jak se genderové role vyvíjejí od dětství prostřednictvím socializačních procesů, přičemž zdůrazňuje vlivy biologie, kultury a společnosti.Diskutuje se také o problematice genderových stereotypů,přičemž se upozorňuje na to, že mohou sice zjednodušit sociální interakce, ale často vedou k příliš zjednodušeným předpokladům. Pozornost se poté zaměří na použití těchto konceptů v kosmetickém průmyslu. Marketing a branding často posilují buď hypermaskulinní, nebo femininní znaky, ačkoli se stále více prosazuje genderově neutrálnípřístup.Prostřednictvím studievyužívajícíkvantitativnídotazník i kvalitativní rozhovory práce hodnotí postoje mužských spotřebitelů k designu obalů, preferenci určitých produktů a potenciální otevřenost vůči genderově neutrálním možnostem. Zjištění ukazují, že ačkoli tradičně mužský design je pro mnohé stále přitažlivý, značná část mladých spotřebitelů mužského pohlaví vítá neutrální nebo...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelors thesis explores how men aged 18-25 perceive gendered and gender-neutral packaging of cosmetic products, as well as the broader theoretical and historical context of gender roles and stereotypes. The theoretical section addresses the evolution of gender concepts, from early research that largely focused on men to the feminist movement's introduction of "gender" as a social construct. It further examines how gender roles develop from childhood through socialization processes, highlighting the influences of biology, culture, and society. The issue of gender stereotypes is also discussed, noting that while they can simplify social interactions, they often lead to oversimplified assumptions. Attention then turns to the application of these concepts in the cosmetics industry. Marketing and branding often reinforce either hypermasculine or feminine cues, although there is a growing movementtoward gender-neutralapproaches.Through an empiricalstudy usingboth a quantitative questionnaire and qualitative interviews, the work assesses male consumer attitudes toward packaging design,preference for certain products, and potential openness to gender-neutraloptions.Findingsindicate thatalthough traditionally masculine designscontinue to appeal to many, a substantial segment of young male consumers...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV